Друзі в гостях у нас Lexus CT200 - це міський автомобіль, який чудово підходить для повсякденної їзди в густо населених містах, оскільки впринципі компактний і повороткий. А також мега економний, оскільки гібрид. Але на цьому його переваги закінчилися, оскільки все це перекриває нестерпний шум у салоні під час їзди, а також якщо у вас хоча б не аудіосистема Mark Levinson, то слухати це не можливо.
Давайте обговоримо все таки цей бренд, ми як люди, які розбираємо постійно всі автомобілі, ми бачимо, що ж усередині кожного автомобіля, це найцікавіша частина, бо там одразу видно, на чому заощадили. Так ось скажемо вам чесно, що той Lexus, який був за комфортом крутим, його виробляли десь до 2010-2013 років, ось там реально була якість, а зараз усі Лексуси, навіть топовий Lexus LX, реально голий усередині, і це сумно: так, їх називають Преміум Тойота, і відмінності щодо шумоізоляції у них немає. До нас приїхав клієнт із завданням зробити його Lexus CT200 більш комфортним і збитим, щоб Лексус який він купив - дійсно став відповідати бренду.
Завдання стояли у нас такі:
- зробити шумоізоляцію автомобіля, не скажу що повну, але скажімо на 80 відсотків, найпроблемніших зон, про них нижче.
- за можливості провести діагностику акустики і замінити без надмірностей тільки динаміки. Приступаємо до виконання.
Зараз покажемо вам як виглядають зони автомобіля в розібраному вигляді, як бачите, шумка? ні, не чули...
Почнемо з дверей, шумоізоляція дверей Lexus CT200 відбувається в 4 шари, за таким принципом наша Студія робить практично всі автомобілі, по шумоізоляції, так як тут пересікаються і шумопридушення, і антискрип пластику, і проводів, і так само теплоізоляція. Перший шар - це зовнішня частина дверцят, найглибша і найважча в обробці частина, оскільки отвори не дуже великі, і потрібно потроху вирізати і вклеювати матеріал всередині дверцят. Перед цим ми знежирюємо поверхню, на яку наносимо віброізоляцію, щоб вона максимально добре приклеїлася і на завжди. До речі, замовник попросив знешумити автомобіль полегшеною віброізоляцією, щоб не максимально обтяжувати автомобіль, для цього завдання ми використовували преміум-матеріали бренду Acoustics Xtreme, ці матеріали на 25% легше, ніж звичайна віброізоляція.
Потім коли ми обклеїли всю поверхню, крім ребер жорсткості, переходимо до другого шару - це тепло-шумоізолятор на основі спіненого каучуку на клейкій основі, який допоможе зберегти тепло в авто на 2 години довше, а влітку - зберегти прохолоду від кондиціонера. Наносимо його повністю закриваючи наклеєну віброізоляцію.
Третій шар це віброізоляція так званої фільонки дверцят, ця процедура дуже корисна насамперед для акустичного оформлення акустики, закочуючи всі анатомічні отвори, ми перетворюємо дверцята на закритий ящик для мідбасового динаміка, і він починає грати зібраніше та чіткіше, а також ми остаточно гасимо шум із зовні та прибираємо резонанс від роботи акустики, який розноситься всіма дверцятами та передається на картку.
І четвертий шар це ми армуємо пластикову карту за допомогою віброізоляції, тим самим ущільнюючи її і роблячи собранней, далі ми всю карту затягуємо м'яким матеріалом, який прибере всі скрипи пластика з металом і заб'є весь простір між картою і дверима. Двері з шумоізоляції готові, і ми переходимо до шумоізоляції даху Lexus CT 200.
Суть в тому що, для шумоізоляції даху будь-якого авто, потрібно, грубо кажучи, розібрати підлогу автомобіля, оскільки всі стійки, як правило, розбираються від низу до верху, і практично весь час на шумоізоляцію даху витрачатися на його розбирання та збирання, у цій моделі у нас був люк, але однаково дах був доволі не маленьким. Дах ми обклеїли щільно, з хорошим нахлестом, щоб отримати максимальний результат, шумоізоляція даху дається взнаки в більшій мірі коли ви їсте трасою, зникає гул вітру і опір, так само коли йде дощ - ви просто його не чуєте, коли він падає на дах. Дах ми робимо в 2 шари, віброізоляція і тепло-шумоізоляція, а також виробляємо антискрип всіх гофр і проводів, це дуже важливо провести роботу з деталями, оскільки якщо це не зробити - буде тихо, але може вискочити якийсь цвіркун на ямах, і буде меганеприємно двом сторонам!
Тому ми приділяємо деталям особливу увагу!
Йдемо далі, і переходимо до днища салону і багажника, там ми використовуємо більш товсту віброізоляцію, для того, щоб прибрати шум від дороги і коліс, закочуємо всю підлогу, крім ребер жорсткості, щоб там не накопичувався конденсат. виглядає це так:
Другим шаром ми укладаємо пресований з паралону матеріал, який дуже еластичний і дієвий, гасить шум після віброізоляції сендвічем з віброізоляцією. Під час обклеювання днища ми залазимо максимально під педалі і торпедо, настільки скільки можна дістатися і укатати.
Наступний елемент це днище багажника і арки, гарненько укладаємо матеріали, такої самої товщини, як і в салоні, єдине, що аркам надаємо особливу увагу, бо вони пропускають максимально шуму, ми їх зробили в три шари, перший - це віброізоляція, другий - це теплошумоізолятор, а третій - це нойс блок, який не дає шуму вже жодного шансу потрапити до салону, ця технологія може і використовуватися для всього днища автомобіля, але це вже для іншого бюджету. Так само ми зробили віброізоляцію передніх арок зовні автомобіля, так як з салону передні арки укочуються чучуть, з причини що їх мало зсередини. Ми знімаємо підкрилок, добре вимиваємо метал і підкрилок, потім вкочуємо той самий матеріал щільним шаром на метал, і закочуємо підкрилок віброізоляцією, тим самим глушимо звук, який підкрилок передає від потрапляння щебеню, води і піску, це дуже відчувається - ми збираємо відгуки, і це дуже популярна послуга у нас! Реально йде шум коліс і шуми від зовнішніх подразників.
Далі у нас стояло ще завдання мінімально поліпшити звук в Lexus CT 200H, продзвонивши проводку, стало зрозуміло що виносного підсилювача звуку тут немає. АЛЕ магнітола ріже канали по-своєму, тобто сигнал на всі динаміки йде різний, якщо ж ставити акустику через кросовери, які ще поріжуть звук вдруге, - то результат на виході буде ще гіршим. Тому у нас є таке рішення, в передніх дверях стоять овальні мідбаси - ми їх так само міняємо на такі ж овали, тільки в рази якісніше, мідбаси ми вибрали бренду Hertz, щоправда, вони окремо не продаються, ми розукомплектували комплект акустики Hertz CPK 690. Для встановлення мідбасів ми виготовили проставочні кільця з фанери, 2-х складові і пофарбували щоб мали приємний зовнішній вигляд. Встановлені мідбаси мають такий вигляд:
Наступний комплект акустики ми встановили на тил, туди йде повноцінний сигнал - тому ми взяли коаксіали 16,5 см бренду Rockford Fosgate Punch, дана акустика відмінно відіграє всі частоти ззаду і буде відмінно насичувати панчем, встановлена вона так само через проставочні кільця з фанери. І зі своїм завданням впоралася на ура!
Переходимо до акустики, яка стояла в торпедо - це широкосмугові динаміки, які хочуть грати і як твітер, і як НЧ-динамік, але в підсумку йде каша, звучання пластикове і розмите. Для вирішення цієї задачі нам знадобитися коаксіальний динамік розміром 10 см, який відіграє і середні частоти, і високі, ми привезли кілька комплектів, але не всі стають туди за посадкою та глибиною, підійшли Morel maximo 4 coax, щоправда, встановлення було з доопрацюванням пластику та самого динаміка, залишилося тільки кілька кріплень, також ми підкотили посадку віброізоляцією, а в нішу вклали сінтіпон, щоб збільшити об'єм для динаміків.
Так само в даному автомобілі була встановлена автомагнітола для Lexus CT 200H, в штатному виконанні, яка ставати на торпедо, і має великий екран і широкий функціонал. Дана магнітола працює в зв'язці зі штатною через аукс, тому звук в автомобілі не змінюється, а функцій і фішок стає більше.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"