Друзі всім привіт, мова піде про нашу улюблену рубрику: побудову якісної акустичної системи на катер, цей вид робіт нам до душі, адже кожен катер індивідуальний, і це постійно щось нове, і завжди потребує не звичайних рішень, наприклад, треба встановити динаміки в корпус катера, а корпус не рівний, а хвилястий з перепадом, і це, так би мовити, виклик нам по частині фантазій. Цей катер BRP, як і всі інші вироблені з заводу, оснащені заводською аудіопідготовкою фірми Jensen. Цю систему оснащено 4-ма динаміками невисокої якості і магнітолою відповідно, без підсилювача звуку і сабвуфера. Що це означає, цю систему чути тільки коли катер дрейфує або стоїть без увімкнених двигунів, під час додавання ходу, коли починає дути вітер і гудіти мотори, звуку практично не чути, або чути, але це скоріше спотворення на повній гучності. До нас в Установчий Центр привезли такий катер, щоб це виправити, оскільки ми вже 4 роки займаємося інсталяціями звуку на катери, ми знаємо що з ним робити.
Ми вже стикалися з катерами BRP і знаємо всі нюанси і розміщення всіх потрібних вузлів. Запорука успіху звукової системи на катері, це: - насамперед максимально великий розмір динаміків, які можна розмістити, тут працює вислів: чим більше - тим краще. - так само обов'язкова присутність підсилювача звуку. - далі вся нова проводка і бажано мідна, щоб на довжині не втратити потужність і якість. - і звісно сабвуфер, який наситить об'ємом і завершить систему. Ну тепер перейдемо не посередньо процесу, виглядає катер і що на ньому стояло:
Завдання: поліпшити якість звуку і гучність відповідно. Будемо міняти акустику на катері на більш якісну і перевірену.
- замінимо магнітолу на катері BRP на bluetooth магнітолу морської серії
- встановимо новий підсилювач звуку для акустики і сабвуфера, так само морської серії.
- встановимо сабвуфер розміром 25 см вологостійкої серії і виготовимо для нього короб підготовлений для вологого середовища.
- прокладемо нову силову, акустичну мідну проводку.
Так само на катері була встановлена рампа і в ній 4 динаміки і підсилювач до них, рампа зроблена для вейкборду і звучить впринципі не погано, тому ми тільки провели ревізію динаміків і проводки.
І так почнемо, магнітолу ту, що з заводу, ми замінили на нову, так би мовити, вологостійку, з глибокими налаштуваннями, можливістю під'єднання підсилювача і bluetooth. Так як на ринку України даних пристроїв вибір не великий, вибрали Kenwood KMR-505. Вона добре підійшла для цього завдання, оскільки вона дійсно якісно звучить, можна слухати потокове аудіо, радіо, флешка і аукс. Плюс плата магнітоли для катера, оброблена спеціальними речовинами, для захисту від вологи. Магнітола міняється не дуже складно, це не склало труднощів. і так виглядала стара магнітола, ось так нова:
Ми проклали нові керуючі дроти хорошого бренду, акустичну проводку з міді і силову мідну проводку, вся проводка була покладена в зміїну шкіру і максимально захищена від пошкоджень. Так само було встановлено два пункти захисту з запобіжниками, біля акумулятора і перед двома підсилювачами, так як і в автомобілі, і на катері дуже важливий захист електропроводки!
Рухаємося далі, ми зняли встановлений підсилювач звуку з катера BRP, і почали конструювати кріплення для нашого підсилювача звуку морської серії CADENCE. Цей підсилювач звуку має 6 каналів, ми підключимо так: 4 канали на нашу нову акустику і 2 канали з'єднаємо мостовим підключенням для сабвуфера, що збільшить потужність двох каналів у геометричній прогресії. Два підсилювачі на катері будуть розташовані поруч і в не надто мокрому місці, де їм буде комфортно з охолодження і волога туди не потрапляє, має такий вигляд:
Далі ми демонтуємо всі динаміки на катері BRP і для встановлення переднього комплекту нам потрібно розширити посадкові місця, оскільки передні динаміки на катер ми будемо встановлювати збільшеного розміру, а саме 20 см коаксіальні вологостійкі динаміки HERTZ HMX 8. Для цього ми вирізаємо посадочні місця більше за допомогою лобзика і спец. пилки, далі ми закочуємо товстою віброізоляцією місце навколо динаміків, щоб прибрати резонанс, який буде виходити від роботи динаміків. Задні динаміки ми так само міняємо, але на такий самий розмір, оскільки більше там поставити не вийде, там дуже специфічна форма борту і не вистачає місця. Тилову акустику встановлюємо за таким самим принципом, і тепер усе стає на свої місця, крім, звісно, сабвуфера ще. Дана серія акустики протестована нами вже багато разів, її переваги в тому, що вона тримає високі потужності і видає реально якісний і глибокий звук - повірте нам!
Переходимо до встановлення сабвуфера на катер, єдине місце, де його можна встановити, це ніс катера, але там є труднощі! По-перше, на носі катера дуже вигнута стінка і ззаду є ніша під короб, але там потрібно багато всього доопрацювати, але нас це не лякає, руки рвуться в бій. Сабвуфер було схвалено фірмою Alpine і це 10-ти дюймовий вологостійкий сабвуфер для катерів хорошої якості, ближче з ним ознайомитись ви можете перейшовши за посиланням натиснувши на модель: Alpine SWR-M100W. І так даний сабвуфер вимагає 20-25 літрів об'єму, ми обдумали конструкцію і приступили до проектування, ми вирізали одну бутофорную стінку, і почали заміряти розміри для короба, він буде повністю прилягати до стінки і скріплений скловолокном зі смолою.
Кожен виріб, який ми робимо на катер з дерева, обробляється спеціальними фарбами, що не пропускають вологу, і смолою, щоб будь-який виріб прослужив довгий час, а не розмок за сезон. Ось так короб обробляється на етапі складання, і ось далі вирізаємо посадку під сабвуфер на катер, і далі виготовляємо спеціальну проставку, яка прибере нерівності прилягання сабвуфера до корпусу катера.
Перетягуємо її білим матеріалом і закріплюємо до корпусу. Короб збираємо і ще раз обробляємо, чекаємо висихання і тестуємо, тест показав що все чітко і ми переходимо до налаштування підсилювача звуку з магнітолою. Система побудована нами не підвела і показала очікувані результати, звук збалансований і потужний, сабвуфер дуже добре дав об'єм системі і соковитість звуку, тепер на даному катері буде чітко чути будь-який трек навіть за повного ходу, звертайтеся - ми це вміємо!
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"