Всім привіт, знову наша улюблена рубрика - це інсталяція якісного звуку на спортивний катер Four Winns, давайте обговоримо, що ж повинно стояти на спортивному катері, після того, як ви його заведете і натиснете на газ, буде зрозуміло, що гул моторів забиває все навколо, але для нас це не перешкода, бо ми на катерах робимо завжди гучні системи, і тут буде не виняток. Тут стоїть аудіосистема і причому не найгірша - вся аудіосистема побудована на бренді Alpine, але річ у тім, що на човнах і катерах аудіосистема в середньому служить не більш ніж 5 років, тому що це дуже агресивне середовище з підвищеною вологістю та нічними морозами, або палючим сонцем. Цю систему було побудовано давно, і вона вже трохи застаріла з відтворення аудіоджерел, а також динаміки стали хрипіти, а сабвуфери не панчать, а просто гудуть. Перед нами стоїть завдання - оновити систему і доопрацювати на наш розсуд як це буде правильно!
Приступаємо, насамперед прослуховуємо те, що є - так все сумно, так само ми помітили, що всі панелі на катері розхиталися і катастрофічно деренчать, ми це будемо так само устанять за допомогою антискрипу. Під час демонтажу динаміків на катері Four Winns ми виявили, що практично всі динаміки, вже потріскалися дифузори або кошики пересохли та лопнули, це призвело до того, що динамік перекошений і тре котушка, а також динаміки стоять не надто великого розміру та не витягають красивого соковитого звуку, стоїть два комплекти 16,5 см та один 17,8 см - по суті, всю картину на катері тягнули 17,8 см динаміки - і все, решта хрипить або гуде.
Ми все це замінимо, почнемо з динаміків ззаду, знімаємо і бачимо таку картину, для заміни ми запропонували наших фаворитів морську акустику Hertz HMX 8 white - розмір динаміків 20 см, тому всі динаміки на катери ми встановлюємо за допомогою фанерних кілець, які ми монтуємо за корпусом катера, для того, щоб надати жорсткості встановленому динаміку, і плюс з роками шурупи з фанери не викручуються, як зі склотканини. Кріпимо простаку і міняємо всю проводку на динаміки, оскільки з роками вона окислюється, навіть мідна, тому протягуємо новий мідний товстий кабель і встановлюємо задню акустику.
Переходимо на фронт, спереду катера так само стоять динаміки 16,5 см Алпайн, тут ми не збільшуватимемо розмір, оскільки це буде не дуже естетично, і передня акустика Four Winns цілком може бути такого розміру, ми вкручуємо проставку зсередини, вона складається з двох частин, бо інакше не влізе. І підключаємо динамік від Hertz HMX 6.5 white, і закріплюємо в штатне місце - так само хочу нагадати, що всі дроти на катері, які ми прокладаємо на бортах, ми вкладаємо в захисне обплетення, щоб кабель не пошкодився і не перетерся. Ці маніпуляції призводять до того, що по катерах рекламацій немає.
Далі у нас робота з динаміками, які розташовані в центрі човна, це найбільші динаміки, і місце для їх інсталяції обмежене, там вони стояли через проставочні кільця, перетягнуті шкірзамом. Ми демонтуємо, міняємо проводку, і оскільки наші динаміки більші, ми переробляємо проставочні кільця, плюс робимо їх з напрямком вгору, так би мовити, щоб підняти сцену вгору з під ніг. Проставки ми робимо з фанери і скломату зі смолою, потім обробляємо лаком, щоб вони не набирали вологу і перетягнули білим шкірозамінником, і кріпимо наші 20 см динаміки HERTZ HMX 8 white, має такий вигляд:
Так само у нас стояло завдання розібратися, чому гудуть сабвуфери Four Winns, вони встановлені під задніми сидіннями, в рундуках, але суть у тому, що рундуки ніяк не оформлені і сифонять з усіх боків, це перше, що треба виправити, навіть якщо морські сабвуфери вказано, що фріЕїр, то в будь-якому разі вони краще відпрацюють все-таки, коли оформлений об'єм для них. Тому ми починаємо це виправляти, наше завдання зашити ці короби і перетворити їх на окремі ящики, працюємо з фанерою і герметиком, потім наприкінці ми зашили верхні частини в білий шкірзам, щоб все було естетично. Так само провели ревізію сабвуферів - виявилося, що вони в нормі, ми їх змастили і почистили, далі проклали нову проводку і встановили в ті самі місця, але вже кожен у свій об'єм.
Зовсім забув, що всі динаміки ми підібрали з підсвічуванням і реалізували його, тому у вечірній час буде дуже крутий стайлінг:
Йдемо далі, бо проєкт справді великий, не дивлячись на те, що катер не величезний - але паті на ньому буде дуже соковитим. Ми розгулялися і апетит приходить під час їжі, захотілося зробити ще об'ємніший звук і запропонували встановити рупорні твітера на консолі, з напрямком у центр, ми досить часто таке практикуємо на катерах, бо завжди динаміки стоять у ногах і не вистачає високих частот на рівні шиї та голови. Для реалізації такого, нам потрібно виготовити і перетягнути подіуми під твітера, подіуми зробили з двох дерев'яних основ, а форму форму формували з тканини і скловолокна зі смолою, далі підшпаклювали і шліфонули до гладкої поверхні. Так само тим часом, ми пофарбували всі елементи консолі, так як з роками вони трохи втратили колір і вигоріли, так само ми зробили антискрип, щоб не деренчали. Твітера вибрали бренду STEG, які трохи більші за звичайні і зроблені для гучних систем, так само провели проводку і реалізували кріплення до консолей, в кінці подіум перетягнули в термовініл, виглядає це так:
Переходимо до магнітоли на катер Four Winns, там стояв старенький Алпайн морського типу, але це вже минуле століття, і ми запропонували для встановлення нові головні пристрої для катерів Rockfotd Fosgate PMX-5CAN, це велика мультимедійна магнітола з екраном і прогумованими кнопками, ми встановили багато таких і вони одні з топових на ринку. Ми розточили посадкове місце, де стояла стара вологостійка магнітола, і пофарбували всю панель так само, закріпили - зібрали, і виглядає це так:
Рухаємося далі, настав час підсилювачів звуку на катер, тут стояли два підсилювачі бренду ALPINE, хорошого рівня, один 6-ти канальний, другий моноблок на сабвуфер. Так ось, ми вирішили продеагностувати їх на роботу, і виявилося, що сабвуфери погано грають від того, що підсилювач на них напівмертвий і дає спотворений сигнал, і канали вже підгорілі. Його ми точно замінимо, а ось 6-ти канальний пройшов тест на відмінно, і з навантаженнями, шкода знімати такий крутий підсилювач, і ми вирішили його залишити! Для під'єднання підсилювачів так само провели нову проводку, по катеру Four Winns і захистили її обплетенням. Поставили по правильному розподільник живлення, це другий пост захисту з запобіжниками. Зробили подіум і в 2 поверхи встановили підсилювачі на катер... Підсилювач звуку ми вибрали не морської серії, оскільки на той момент не було відповідного потужного моноблока, але підібрали потужний і той, у якого найменше отворів для проникнення вологи.
У підсумку всі компоненти у нас на місці, і розпочинаємо перевірку системи та налаштування, це важливий етап, правильно налаштувати звук і звести в загальну картинку, щоб був соковитий і об'ємний звук. Налаштування відбувається під різні стилі музики і жанри, так як не можна вивести під всі жанри одну систему, процес зайняв по хорошомуц 2 години.
Аудіосистему в катер Four Winns було побудовано за 4 дні, катер привезли нам на Станцію, і це максимально швидкий спосіб побудувати аудіосистему в короткі терміни.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"