Друзі, черговий проект ми завершили і, звісно, хочемо поділитися з вами, тим, що ми реалізували в автомобілі Range Rover Vogue, ми побудували систему на компонентах високого класу, причому систему зробили частково з того, що привіз замовник, і другу частину підібрали ми! Скажу вам так, що в автомобілі цього класу побудувати акустичну систему правильно - завдання ще те, і вимагає знань, це не зробити музику в Шевролет Авео. Оскільки тут йде передача сигналу не по дротах, а по оптичному волокну, до штатного підсилювача, і потрібно зняти сигнал коректно і вже з ним працювати. Автомобіль не простий в роботі, але не для нас, оскільки ми вже протягом 6 років розбираємо і збираємо автомобілі будь-якого класу.
Перейдемо до завдань, оглянути те що привіз замовник і докомплектувати систему.
- встановити 3-х компонентний фронт
- зробити підзвучку з тилу
- зробити шумоізоляцію передніх дверей і кришки багажника.
- встановити три підсилювачі звуку
- встановити звуковий процесор
- під'єднати сабвуфер.
Стартуємо за класикою з шумоізоляції, це єдиний процес, який не залежить від нічого іншого. Робимо за стандартом у 4 шари, перші два шари це віброізоляція полегшена бренду Acoustics Xtreme, а саме шар віброізоляції товщиною 2 мм і на неї шар тепло-шумоізолятора, цей сендвіч гасить 70 відсотків шумів.
Третій шар - це акустичне оформлення дверей, ми закочуємо фільонку дверей віброізоляцією, у такий спосіб закочуючи всі технологічки та отвори, щоб зробити типу закритий ящик для того, щоб динамік грав в об'єм дверей. І ще для того щоб погасити резонанс від роботи більш потужної акустики. У Range Rover Vogue це виглядає ось так:
Тим часом ми виготовили проставочні кільця для встановлення мідбасів у двері, під штатні кріплення, з фанери та пофарбували їх, потім, звісно, закріпили до дверей і під'єднали туди мідбасовий динамік від бренду Audiosystem, під'єднали його до нової проводки мідної, яку до цього завели в двері під кожен окремий динамік. Тепер двері збалансовані та підготовлені.
Наступний крок це шумоізоляція дверної карти і встановлення середньочастотного динаміка, сч ланки. Для цієї системи ми підібрали динамік Італійського бренду Hertz, за вимірами він має підійти, розташований він у місці ручки відчинення дверцят, так це низько для СЧ-динаміка, але в нас, як завжди, завдання - все максимально за штатними параметрами, щоб установити туди динамік, треба розпаювати дверну карту, робити проставку з фанери, закріпити та спаяти заново. Так само виробляємо шумоізоляцію карти, обклеюємо шматками віброізоляції щоб скріпити пластик і затягуємо максимально матеріалом Пірамідка, це шумоізолятор і служить як антіскріп, через те, що він дуже високий, він забиває весь простір між картою і дверима, цей матеріал ми використовуємо під час Преміум шумоізоляції. Шумоізоляція дверей Range Rover виглядає так:
Так само зробили шумоізоляцію кришки багажника і нижньої ніші, так як часто ці елементи дуже погано зроблені з заводу і при роботі сабвуфера однозначно будуть деренчати і приносити спотворення в системі.
Твітера ми так само взяли з комплекту акустики AudioSystem, їх ми встановили в штатні куточки, які стоять у куточках дверей, стали вони нормально і спрямовані, в принципі, не погано. Підключили їх окремим кабелем з міді, який завели в двері через фішки, твітера, як і всі динаміки на фронті, будуть підключені по-канально.
Йдемо далі, наступна робота - це протягання всієї проводки для під'єднання 3-х підсилювачів, процесора звуку і розводка акустичного кабелю на всі динаміки. Так само ми встановили задні динаміки, які стоять в задніх стійках в багажнику, вони дуже високо стоять, тому дадуть об'ємність навіть для водія, ми підвели кабелі туди, так само виготовили проставочні кільця з фанери, закріпили туди динаміки і все це вмонтували в стійки, так само закатали стійки віброізоляцією і зробили антискрип, щоб нічого не деренчало. Акустика була встановлена бренду Hertz Cento CX 100, стала вона впритул але в підсумку відіграла на ура.
Далі у нас встановлення підсилювачів звуку і звукового процесора, замовник привіз пару своїх підсилювачів - це круті підсилювачі, так би мовити, старої школи AudioSystem Twister, це два 4-х канальних підсилювача з хорошими схемами і якісним звуком на виході, але у нас так само стоїть завдання заховати їх, після купи примірок ми знайшли єдине місце для їхнього встановлення - це за лівою обшивкою в багажнику, там і так купа блоків, але ми щось перенесли і зробили там подіум із фанери, на який ми закріплюватимемо два підсилювачі звуку і проводку. Так само поруч ми встановили розподільник живлення, так як у нас буде 4 ланки, ми завжди ставимо розподільник це як другий пост захисту силової проводки від замикання, так як буде дуже багато проводки, і за нормами це повинно бути все захищено! Один підсилювач звуку закріпили зверху - другий знизу, розподільник живлення збоку, і зліва навіть залишилося місце під звуковий процесор, на фото ви можете зрозуміти скільки проводки буде зосереджено в одному місці. Кожен канал підсилювача буде під'єднано до одного динаміка, це дасть нам можливість максимально детального налаштування системи.
Тепер потрібно поговорити про сигнал, з яким ми працюватимемо, адже там сигнал від магнітоли до штатного підсилювача йде оптичним волокном, нам потрібно правильно зняти сигнал, і для цього ми використовуватимемо адаптер MOST TOSLINK Trioma, цей адаптер знімає сигнал з оптики, і без втрат може передати його новим оптичним кабелем просто у звуковий процесор, у такий спосіб ми беремо найчистіший сигнал і вже працюємо з ним. Адаптер ми встановили недалеко від звукового процесора Hertz H8 DSP 8-ми канальний процесор звуку високого класу, і під'єднали його до машини та до звукового процесора, так само цей адаптер генерує правильний сигнал увімкнення системи вчасно, без затримок, що можуть призвести до удару в системі.
Схема сигналу йде так: Магнітола - адаптер Тріома - звуковий процесор - підсилювачі звуку - акустика.
Уся проводка, яку ми поклали, мідна і якісна, міжблочні кабелі для передачі сигналу ми зробили самостійно з якісних кабелів і конекторів. Загальна картини в тому крилі має ось такий вигляд:
Так у нас є ще один підсилювач, він найгабаритніший хоч і D-класу, але він потужний з великим запасом потужності, це підсилювач JBL Club A1KW, єдине місце, де його можливо було встановити, - це ніша, що зачиняється в цьому ж крилі, ми закріпили його ззовні та вивели всю проводку через акуратний отвір, який зробили під підсилювачем.
Сабвуфер в Range Rover vogue замовник так само привіз свій, це був корпусний сабвуфер, який в поспіху не вийшло сфотографувати, але це потужний 30-ти сантиметровий сабвуфер у фазоінверторному оформленні, його під'єднали до моноблока, і йому було достатньо навіть 50 відсотків потужності.
Систему наприкінці було налаштовано через комп'ютер і спеціальну програму для налаштування системи через звуковий процесор, кожен динамік підганяли під побажання замовника, виставили звукові затримки, а також встановили пульт керування процесором, біля водія, він має невеликий функціонал, але може управляти й міняти дві установки, збережені в пам'яті, так звані прісети для різного стилю музики.
Якщо чесно, то система вийшла дуже соковитою і збалансованою, не дивлячись навіть на штатне розміщення динаміків, вони дали дуже об'ємну сцену, яка обволікла передніх пасажирів з усіх боків, сабвуфер дуже щільно пробивав сидіння, а загальна картина - ну, прям, дуже дуже дуже круто.
Якщо у вас є побажання змінити нудну систему у себе в автомобілі - зв'яжіться з нами і наші менеджери зроблять вам різні варіанти систем, на різний бюджет!
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"