Друзі всім привіт, раді вам представити чергову побудовану нами машину за звуком і комфортом, і це Mercedes E-class, як багато хто може сказати, що це достатньо комфортний автомобіль, навіщо йому шумоізоляція, це ж Мерседес? Частково це так - машина дійсно комфортна - але, ті хто їздили вже на зашумлених автомобілях, розуміють про що мова, адже різниця є - повірте! Шумоізоляція важлива для комфорту і для правильного оформлення аудіосистеми, щоб зосередитися тільки на якості звучання і щоб жодні деренчання від роботи потужніших динаміків і сабвуфера не заважали вам розслабитися. Так само стояло завдання, зробити якісну аудіосистему з хорошою деталізацією і по-канальним підключенням фронтальної акустики, щоб вивести максимальну звукову сцену. І щоб у салоні все було по штатному.
Стартуємо з шумоізоляції Mercedes E-class для виконання цього виду тюнінгу автомобіля спочатку його повністю розбирають - другим етапом весь метал готуємо до обклеювання, пилососимо і вимиваємо, щоб поверхні були чистими - далі витираємо знежирювачем, для максимальної геодезії матеріалу з металом. І наносимо шар віброізоляції і потім приступаємо до укочування його, максимально добре.
Почнемо з шумоізоляції дверей, в нашій Студії Кілогерц вона робиться в 4 шари - це максимально правильно і надає максимальний комфорт. Двері розкриваються максимально, щоб потрапити всередину і виклеїти там добре, це найважливіший елемент, який ми робимо сендвічем - для того, щоб максимально погасити шум, що йде зовні. У даній шумоізоляції автомобіля ми використовуємо хороші перевірені матеріали бренду Acoustics, хорошої лінійки. Виклеюємо всю поверхню віброізоляцією, залишаючи тільки ребра жорсткості, це надає жорсткості металу і гасить основний шум. Другим шаром ми наносимо м'який матеріал на основі спіненого каучуку, який слугує як тепло-шумоізолятор, що влітку тримає в салоні прохолоду кондиціонера на кілька годин більше. А в зимовий період тепло від грубки зберігається довше. Виглядає це так, і після цієї обробки вже в автомобілі, будуть результати, і збираємо щит дверей назад.
Наступним проходить обробка щита, він стоїть не у всіх автомобілях, а тільки в більшій частині у німецьких автомобілів. Його ми так само готуємо до обклеювання, цей щит дуже важко обклеїти, оскільки він ребристий і дуже вигнутий, але для нас все реально - ми не боїмося труднощів і зробили вже купу схожих робіт. Обклеюємо його віброізоляцією.
4-й шар це шумоізоляція дверної карти, оскільки карта пластикова і кріпитися на кліпсах, її потрібно добре проклеїти, щоб вона не деренчала, ми армуємо за допомогою віброізоляції карту, щоб вона стала жорсткішою і не такою кволою. Другим етапом ми повністю затягуємо карту м'яким матеріалом, щоб прибрати всі тертя карти об двері і проводку.
Наступний елемент - це дах автомобіля, саме шумоізоляція даху Mercedes E-class допомагає зробити перебування в автомобілі під час дощу набагато комфортнішим, адже зникає шум потрапляння води на дах, а також дуже відчувається на швидкості понад 90 км на годину, коли вітер обволікає автомобіль. Дах ми клеїмо так само в 2 шари - перший віброізоляція і другий тепло-шумоізолятор, який працює як термос в автомобілі, так само виробляємо антискрип проводки, щоб не деренчали дроти і не зіпсували загальне відчуття після шумоізоляції Mercedes E.
Наступний елемент це полиця, оскільки в нашій системі буде сабвуфер - полиця одна з перших піддається резонансній частоті, і піддається деренчанню, що явно зіпсує всю картину на тлі тихого автомобіля. Тому обклеюємо полицю щільною віброізоляцією в нахлест, щоб зміцнити полицю, а потім обклеюємо саму полицю м'яким матеріалом, щоб прибрати тертя і доторкання полиці до металу.
Переходимо до підлоги, підлога - один із найбільших провідників шуму, оскільки передає сильний шум від дороги і коліс, а також вітер, який свистить під час набору швидкості і залітає під днище автомобіля. На підлозі як завжди є трохи штатної віброізоляції, але ці часткові нанесення - не працюють добре, ми це виправимо! Обклеюємо 100 відсотків підлоги, крім ребер жорсткості - і добре викочуємо, щоб матеріал ліг і повністю стикався з кузовом автомобіля, до речі, на підлогу автомобіля ми клеїмо товстішу віброізоляцію, щоб максимально погасити шум і гул. Другим етапом наносимо тепло-шумоізолятор софт, яким до цього обробляли всю машину, в деяких зонах, де дуже тісно або якісь елементи стають впритул, використовуємо пресований паралон, який тонший і там не можна щільніші матеріали використовувати, бо не зберете автомобіль потім якісно. Усе це має такий вигляд:
Так само з підлогою ми й обробляємо з салону як передні колісні аркиMercedes E-class так і задні разом з шумоізоляцією підлоги і багажника, так як замовник попросив зробити максимально тихо - ми запропонували ще зробити колісні арки ззовні автомобіля, задні арки мають ганчір'яний підкрилок - з цього ми обробляємо тільки кузов у 2 шари, шар товстої віброізоляції на метал і зверху тепло-шумоізолятор, і все це притискається ще підкрилком. Передні підкрилки пластикові, їх ми обробляємо віброізоляцією, щоб прибрати шум каміння, що летять від коліс, піску і води, і так само обклеюємо метал у два шари, щоб у салоні була тиша.
Багажник добре виклеєний як і вся інша машина з боковинами і колісними арками, поверх наносимо м'який тепло-шумоізолятор, по всій площині, де укочена віброізоляція. І фінально ще була зроблена кришка багажника, так як при повній шумоізоляції - якщо пропустити якийсь елемент, ви це відразу почуєте.
Закінчимо з шумоізоляцією Mercedes E-class і переходимо до аудіосистеми, і її побудови. Що важливо зробити в перший етап, це, звичайно, зрозуміти, яку музику слухає замовник і вже з цими знаннями підбирати відповідні компоненти. Почувши завдання замовника, ми приступили до підбору і замовлення обладнання для побудови аудіосистеми в Mercedes E-class. У нас буде, як завжди, акцент на фронт і якісний звук, ми замінимо всю акустику + встановимо три підсилювачі + звуковий процесор і приправимо все це сабвуферос стелс у крило.
Стартуємо, на фронт ми підібрали компонентну акустику іменитого бренду Ground Zero, до того ж вищої лінійки, це 10-ти дюймовий комплект, що складається з твітера та середньочастотника, а також кросовера, але його в даній інсталяції використовувати не буде, адже кожен динамік на фронті буде під'єднано окремо. Ці динаміки зроблені саме для моделей Mercedes E-class і вони підбираються за модельним принципом, і відрізняються кріпленнями. Твітер встановили в штатне місце і середньочастотник так само в карту, на штатні кріплення.
Так само із заводу в ногах стоїть один мідбасовий динамік і одна заглушка, на другий не вистачило на заводі... Ми в ці місця будемо встановлювати два мідбас динаміка розміром 20 см, штатний якщо не помиляюся 16,5 см. Динаміки для цього завдання ми взяли так само бренду Ground Zero, так само більш кращої лінійки і вони зі штатними кріпленнями під цю модель, хоча вони не 100 відсотків стають а потребують доопрацювань. Так само для підключення динаміків ми проводимо нову мідну проводку для підключення кожного нами встановленого динаміка, так ми будемо точно впевнені в перетині кабелю і в тому, що буде хороша і цілісна передача сигналу.
З установкою фронт акустики в Mercedes E-class закінчили, перейдемо до установки задніх динаміків, на задні динаміки ми акцент не робимо, так як побудова сцени йде на фронт для водія, задні динаміки в коаксіальному виконанні - чисто для озвучки для задніх пасажирів. Акустику було встановлено бренду бренду Match, оскільки Ground Zero коаксіалів скоріше за все не було в наявності, але це не відіграє жодної ролі. Ці динаміки так само зроблені для Мерседес і вони встановлюються так само в штатні місця.
Переходимо до встановлення підсилювачів і звукового процесора, як це працює і для чого це!?
Всі знають, що звук на штатних магнітолах не дуже, і це, якщо не виправити, на виході ми отримаємо огидну якість звуку, незважаючи на всі хороші компоненти. З цим нам допоможе впоратися звуковий процесор, він знімає сигнал зі штатної магнітоли, потім очищає його та обробляє, виводячи максимально чистий сигнал, який йде далі на підсилювачі звуку та посилюється, так само за допомогою процесора та спеціального софту наприкінці ми налаштовуємо усю систему, це дуже цікавий та довготривалий процес, тому що це вибудовується сцена вже саме під клієнта. Для встановлення всіх компонентів ми побудували подіум у багажнику автомобіля і туди розмістили три підсилювачі звуку та звуковий процесор. Процесор звуку в Mercedes E-class вибрали 8-ми канальний Ground Zero з виносним пультом. Для встановлення підсилювачів звуку і процесора звуку, ми провели нову проводку силову і розвели її через дистриб'ютор живлення і маси, так само всю проводку силову захистили спеціальним обплетенням зміїна шкіра.
Усю нову проводку красиво укладено як по салону, так і у всіх видимих місцях, і закріплюємо, щоб все було надійно і на ямах нічого не злетіло. Тепер кілька слів про підсилювачі звуку Mercedes E-class, їх три штуки, один для мідбасів і задньої акустики потужніший, другий для передніх середньочастотників і твітерів, третій моноблок для сабвуфера, всі підсилювачі одного бренду і різної потужності, залежно від завдання. Всі підсилювачі звуку підібрані з запасом потужності, і підключені якісною мідною проводкою з двома поставми захисту проводки. Все встановлено в одному місці і легко дістатися до налаштувань в разі підвищення потужності або доп. налаштувань з часом. Бренд підсилювачів обраний перевірений і один з наших улюблених - це Rockford Fosgate Punch серії.
Тепер нашу систему для Мерседес прикрасить анатомічний сабвуфер у крилі за типом стелс, для цього виробу ми вибрали ліве крило, воно чудове за об'ємом, і нічого різати не потрібно. Короб стелс ми робитимемо під 25-сантиметровий сабвуфер бренду Helix, це чудовий сабвуфер, який потребує невеликого об'єму і чудово тримає потужність, а також має свій фірмовий захисний гриль, сітку. Для виготовлення короба зі скловолокна, ми обклеювали крило двома скотчами і готували автомобіль, щоб не забруднити. Виготовили так звану матрицю, це зліпок зі смоли і скломату, з яким далі вже працюватимемо без машини - машина потрібна для примірки тільки і встановлення готового сабвуфера. Далі нарощуємо товщину стінки майбутнього короба сабвуфера, і за допомогою посадкового кілка і спеціальної тканини формуємо лицьову стінку нашого короба, і намазуємо смолою і чекаємо висихання для подальшої роботи з нею. Після цих дій ми нарощуємо лицьову стінку доти, доки вона не стане потрібної товщини. Потім настає етап підгонки короба до обшивки багажника і виведення лицьової стінки до ідеалу, за допомогою шпаклівки. Виводимо і підганяємо ак щоб виріб здавався як штатний і за всіма зазорами був ідеальний до обшивки.
Далі ми придумали кріплення для нашого короба, і зарепілілі відгалуження до кузова автомобіля, перетягуємо короб якісним карпетом схожим за кольором з обшивками багажника, заводимо всередину акустичний кабель і кріпимо наш короб у багажнику Mercedes E-class. Це має такий вигляд:
Пару фото було загублено вже готового сабвуфера в багажнику, але виглядало це дуже ергономічно. Наприкінці після того, як система вся під'єднана, ми проводимо пуск і налаштування всієї аудіосистеми в Mercedes E-class за допомогою комп'ютера та спеціальної програми для керування процесором, налаштування у нас може відбуватися як на слух, так і за допомогою професійного мікрофону та програми.
Повна шумоізоляція автомобіля і побудова такої акустичної системи зайняла близько 10 днів, і результатом навіть при першому пуску на не розім'ятій системі всі задоволені, після того як система розіомнеться протягом 20 днів буде максимальний результат. Сподіваюся вам сподобалася наша робота, і ви захочете зробити і собі такий тюнінг у вигляді шумоізоляції автомобіля і побудови складної акустичної системи.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"