Всім привіт, з'явився новий паркетник Lexus NX 2021+ і вже потрапив до нас на інсталяцію звуку, ви знаєте, ми не втомимося повторювати, що чим новіша машина, тим економніше в ній зроблена аудіосистема, і це факт! Навіть преміум сегмент як Лексус змушує нас слухати те, що він зробив, і просто в черговий раз не розуміти за що такі гроші? Адже якщо авто преміум клас то аудіосистема повинна відповідати - але тут знову ні, хоч і розташування акустики впринципі не погане, але звук реально дно. Та й ще ззаду такого намудрували, що аж на голову не налазить - такого ще ніхто не бачив, щоб ви розуміли мідбас ззаду взагалі не поставили, а зверху поставили сч і від нього пустили фазоінертор через усі двері в те місце, де має стояти мідбас, - і прорізали там 1-10ю отворів від усього об'єму сітки, коротше, це треш, мало того, що воно не грає нормально, так це ще й додає величезних труднощів, щоб це вирішити інсталяторам. Але ми як завжди впораємося. І так зустрічайте ось такого красеня: Lexus NX 2021+
До нас автомобіль потрапив вже після того, як в ньому встановили фронтальну акустику - встановили її правильно і компоненти були підібрані чітко - але суть в тому, що штатний підсилювач не тягне ці компоненти, бо вони бажають більшої потужності і більше компонентів для обробки звуку. І так що було зроблено, в штатні місця, де стоять твітера, були встановлені широкосмугові BLAM високого рівня, які перекривають одразу і твітер, і НЧ-динамік, все круто, ось тільки клієнту все ж не вистачало дзвінкості, в дверях були встановлені овали мідбаси, так як по заводу стоять так само овали і зменшувати дифузор було неправильно, тому хлопці встановили овали BLAM, це правильне рішення і вони своє зробили - але все так само потужності їм не вистачало, так як штатний підсилювач дуже малопотужний а вся нова хороша акустика хоче більше, щоб показати свій потенціал.
Завдання стояло зробити повноцінну аудіосистему в Lexus NX 2021+ з по-канальним під'єднанням фронтальної акустики та підняти якість звучання на новий рівень + додати нормальну сабвуферну ланку, бо штатний сабвуфер був, але дуже маленький та зроблений за технологією з трубами, які не дають панч, а просто гудуть, з тонкому пластиковому коробі, ще й під підлогою. Ми будемо будувати новий короб для сабвуфера і ставити повноцінний сабвуфер. Але про це нижче в статті.
Як ми будемо покращувати звук, усім відомо, що штатний сигнал, як правило, дуже низької якості і завжди не чистий, оскільки якість штатних систем завжди на невисокому рівні, навіть якщо ви поставите дорогі компоненти на кривий сигнал - результату практично не буде. Тому одним із завдань ще стояло, щоб не було багато обладнання наліплено в багажнику, а все було якось розкладено по машині. Отже, ми ставитимемо процесорний 8-ми канальний підсилювач високого класу Audison AP F8.9 bit - це якісний підсилювач з 9-ти канальним процесором, який допоможе нам розрулити всю систему на по-канальне підключення і зробити так, щоб ми попрацювали з сигналом, і зробили його чистим і правильним. Ми розібрали центральну консоль, щоб дістатися до штатного підсилювача, і він був на дні цієї консолі - оскільки стояло завдання заховати цей підсилювач, ми почали шукати місце там же, там його дуже мало, але якщо змістити штатний підсилювач в інше місце, то на його через подіум можна встановити наш новий процесорний підсилювач вLexus NX 2021+, виготовили подіум і пофарбували його, закріпили підсилювач і встановили в цій консолі, оскільки підсилювач налаштовується через комп'ютер, нам надалі туди лазити вже не доведеться. Далі ми перевірили штатну проводку, і вона виявилася якісною і мідною, що нас влаштувало, ми під'єднали підсилювач до штатної проводки і підключили ще кілька кабелів, бо система в нас буде ще більш повною. Акустичну проводку довели до стійок вгору і сигнал на сабвуферний підсилювач повели в багажник, ось так це виглядає:
Після підключення процесорного підсилювача, ми перейшли до встановлення задньої акустики вLexus NX, що було вирішено зробити, в штатне місце поставити повноцінний мідбас, а зверху замість сч встановити твітер, для цього завдання ми взяли акустику BLAM 165 R2S, це хороша акустика для цього завдання, яка відповідає рівню всієї системи, виготовили проставочні кільця з фанери та встановили мідбаси на своє належне місце, так встановили кросовер для розподілу частот і твітер був закріплений в штатному місці, де був СЧ динамік, ми прибрали той фазоінвертор і зробили все по класиці - що в свою чергу на виході дало, той звук, який кожен з нас звик чути, а не те диво, що зробив Лексус. Але залишалося ще два моменти - перший те, що двері були підшумлені, але не повністю, ми доробили фільонку дверей, де стояв мідбас, - щоб зміцнити і прибрати резонанс від роботи акустики, а також щоб закрити всі отвори і щільніше, зробили це якісною віброізоляцією. Другий момент - нагадаю, в карті було штук 30 дірок лише під інфертор, а 85 відсотків площі сітки - глухі, якщо залишити так, мідбас би залишився суто під картою, ми вирішили зробити отвори й досвердлити близько 300-400 дірок у стільниках сітки, які глухі, - робота дуже цікава та тривала, але вона принесла плоди, мідбас зрештою дав усе, що від нього хотіли, і звук з'явився в салоні, а не під картою.
Йдемо далі, так само стояло завдання зробити якісну сабвуферну ланку, але щоб не було корпусу сабвуфера в багажнику, було ухвалене рішення зробити його в ніші під підлогою, там був пластиковий контейнер, який за об'ємом чудово підходив під цю задачу, на основі його ми вирішили побудувати короб під 25 см сабвуфер, бо більше б не влізло та й тут не стояло завдання зробити дуже глибокий бас, а приємний і швидкий панч. В даному відсіку, ми почали робити короб, з фанери і щільної віброізоляції Massa Bassa, ми зробили короб в ніші, і зміцнили його віброізоляцією, що дало максимальну жорсткість, і нам потрібно було ще короб звести з підлогою так, щоб сабвуфер видавав звук в багажник, а не під підлогу, завдання зрозуміле, працюємо. У нас вийшла така заготовка, далі ми перетягуємо зовнішню кришку і закріплюємо - маємо ось такий готовий короб під сабвуфер, робимо термінал - щоб короб можна було дістати разом з нішею і відключити. Поговоримо про сабвуфер, оскільки в нас обмежений об'єм, сабвуфер ми вибрали 25 см - це Helix K10S, це сабвуфер зі зменшеною посадкою та малими вимогами до об'єму, також він іде із захисною сіткою в комплекті, що нам дуже підходить, ми встановлюємо сабвуфер у короб, тепер залишилося підігнати верхню кришку до сабвуфера, щоб це мало красивий вигляд у машині, і сабвуфер не можна було пошкодити. Ми вирізаємо в підлозі посадковий отвір і виріз проклеюємо карпетом, щоб було естетично, ось такий результат у нас на виході - а головне, що сабвуфер у нас не обділений потужністю і живленням, що дало нам змогу розкрити повністю його потенціал.
Так само нам потрібно було встановити підсилювач для сабвуфера Lexus NX 2021+, для цього завдання ми вибрали естетично красивий і потужний підсилювач, і плюс компактний Helix M One, це моноблок з високими показниками якості та надійності. Для його установки ми демонтували короб сабвуфера штатного і зліва від акумулятора, зробили подіум з фанери і перетягнули карпетом, закріпили його на болти до кузова, які були не задіяні, і встановили підсилювач звуку, а також дистриб'ютор живлення для двох підсилювачів, який захищає від замикання в разі аварії, вся проводка також захищена в зміїне обплетення.
До речі центральний канал у нас ще був замінений, оскільки штатний був такої собі якості, було вирішено встановити ще центр канал бренду Match, ви не повірите, але різниця стала прям відчутною, для цього довелося розпиляти посадку і трохи кантик динаміка, щоб він вліз у штатне місце, на жаль, фото не залишилося.
І клієнт все таки захотів уже доповнити систему все таки втраченими твітерами, оскільки ширики вони хоч і грають два дипазони, але трохи зрізають там і там, не буває так, що прям один динамік закриє ідеально дві частотні характеристики. Але для твітерів вже не було місця, тому вихід один тільки зробити стійки під твітер, ми виставили твітера у напрямку - і взялися виготовляти нові стійки під вч динаміки, процедура ця цікава й брудна, бо це робиться зі смоли та шпаклівки, після цього їх ще треба було перетягнути - клієнт захотів вибрати шкіру в чорному кольорі під структуру торпедо, й результат вийшов такий, як на мене дуже непогано:
Твітера про них кілька слів, це топові твітера від бренду Hertz ML 280.3 - дана акустика має дуже напористий характер і соковите звучання, насправді конкурентів у цьому ціновому діапазоні не так і багато, але ми на 100 відсотків знаємо, що зіграють вони круто, тим більше, що до виготовлення стійок ми їх під'єднали і послухали, ефект був бомба.
У фіналі, як завжди, робимо налаштування аудіосистеми в Lexus NX 2021+ за допомогою комп'ютера та спеціального софту для налаштування процесора, цю процедуру ми проводимо як персонально, так і з клієнтом, коли він просить підтягти якісь моменти для його побажань, адже звук - це річ персональна, кожен чує по різному. Дана послуга повинна проводиться строго фахівцем, з досвідом - так як якщо побудувати дорогу аудіосистему і не правильно її налаштувати ви не зрозумієте за що ви заплатили гроші.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"