Зателефонувавши, замовник просто хотів встановити свою акустику, що називається "закрутити на 4 болтика", ми власне були не проти. Але коли ми отримали в руки цю акустику, ми впали в легкий ступор і зрозуміли, що просто "закрутити" її нам не дозволяє совість. Річ у тім, що ця акустика є мало не священним граалем в інженерії автозвуку JBL, це лімітована серія, яку давно не випускають, і ну дуже крутої якості. Ці динаміки, крім історії, увібрали в себе всі напрацювання в цій сфері, а вартість їх на момент продажу була 1500-2000$ за комплект, а нам до рук їх потрапило два (нових). Не оформити це як слід і не розкрити весь потенціал цієї акустики буде просто гріх.
Якість виконання мідбасів, пищалок просто вражає, а кросовери просто шокували!
Так після "виправної" бесіди із замовником ми пояснили, що для правильного звучання нам необхідно задовольнити низку факторів.
- Правильне оформлення мідбаса, тобто хороша шумо-віброізоляція дверей !обов'язково!.
- Додаткове посилення, тобто підсилювач !теж обов'язково!, так як такі елітні серії не мають на увазі підключення від магнітоли, динаміки просто не будуть повноцінно розкриватися і виходити на свою робочу частоту при малій потужності.
- Оскільки у нас використовується штатна голова, а вона, як правило, взагалі не дуже за якістю звуку. То дуже настійна рекомендація використовувати підключення через процесор. Суть цього в тому, щоб зробити дееквалізацію й отримати максимально чистий сигнал на вході. Тоді аустика зможе відігравати максимально широкий спектр, який у неї буде.
- Так само проводку в дверях треба міняти на іншу, хорошого перерізу і якості. Щоб кабель ішов від підсилювача до динаміка без втрат.
- Ну і як опцію, щоб завершити цілісність вже доволі непростої системи, ми запропонували додати сабвуфер.
Для виконання поставлених завдань ми вибрали 5ти канальний підсилювач Infinity REF5350A, що дасть нам змогу під'єднати всю акустику і сабвуфер від одного джерела. Як процесор був узятий Hertz H8 DSP - чудовий недорогий проц з пультом у комплекті, що вирішило питання експрес регулювання сабвуфера. Ну а сабовою ланкою став готовий плоский сабвуфер Rockford Fosgate R2S-1X10.
На фото, до речі, видно розмір кросовера порівняно з вельми великим 5ти канальним підсилювачем)
Що ж приступимо до роботи. Віброізоляцію ми брали STP GB 2 як одну з найдешевших, але водночас хороших за якістю, оскільки бюджет заходу вже дивився на нас трохи уперед :)
Двері оброблені і всередині, і зовні, в 4 шари, як ми завжди і робимо. Це дає максимальний результат на практиці.
Мідбаси закріпили на дерев'яних проставках у два яруси, оскільки посадка динаміків у нас екстремальна, добре, що автомобіль не диктував нам особливих умов і все йшло як по маслу. Компоненти в нас і спереду, і ззаду в штатних місцях.
Для підсилювача, процесора і кросоверів було зроблено окрему фальш полицю, як ви розумієте, ці кросовери нікуди заховати неможливо, тому здрастуйте - подвійна протяжка проводки від кросоверів до динаміків. Комутуємо хайлевели до головного пристрою і кріпимо пульт керування процесором.
Штатне підсвічування багажника ми перекрили фальшем, тому вирішили не переносити його, а зробити вже нове та яскравіше.
Ну і фінальний етап, це налаштування процесора і складання.
Треба сказати, що акустика з першого ввімкнення показала себе вже досить добре, але такі речі треба "розминати", треба, щоб акустика попрацювала годин 20, після чого вона виходить у повний робочий ритм. Тому робимо базове налаштування і відпускаємо.
За тиждень клієнт повернувся на доналаштування, і ми офігели від звуку, він був дуже щільним, зібраним і обволікав повністю. З упевненістю можу сказати, що ця якщо не найкраща двосмужка, то як мінімум одна з них, особисто я був у захваті від отриманого результату.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"