Музика в BMW X5 F15 це гаряче питання для кожного власника цього автомобіля. Не секрет що аудіосистема в нових BMW X5 далека від ідеалу і потребує доопрацювання. Чим ми і займемося далі...
Базова музика BMW X5 F15 складається з 4х широкосмугових динаміків у дверцятах, розміром лише 10 см і двох мідбасів під сидіннями, розміром 16,5 см - ось власне і все. І тут виникає проблема, маленькі динаміки в дверях не можуть дати жодного низу, тих що під сидіннями не чути, а пищалок і зовсім немає.
Встановлення музики в BMW X5 складатиметься з етапів:
Шумоізоляцію дверей для bmw x5 вирішили робити капітальну, тому вибрали елітний матеріал Acoustics EVOLUTION, найщільніший із запропонованої на ринку віброізоляції, товщина фольги там аж 200 мікрон.
Двері робляться в 4 шари: зовнішня і внутрішня частина металу викочується віброізоляцією, на внутрішню клеїться шумо-тепло ізолятор, і на карту (після посилення віброю) клеїться Acoustics Damper, який виконує роль шумоізолятора й антискрипу.
На багажник використали матеріал простіший, але товстіший. А кришку багажника обробили більш легким матеріалом Acoustics Xtreme, він дозволяє не так сильно навантажувати опори кришки під час відкривання.
Акустику під сидінням вирішили міняти на Audison APBMW S8-2 - ці динаміки більші за рідні (8 дюймів) і мають опір 2 Ома, тим самим потужності з підсилювача зайде в них побільше. Динаміки такого типу треба переставляти в рідні пластикові проставки, перед цим їх бажано посилити віброізоляцією.
Передні динаміки для дверей були обрані Blam BM 100 S, а ззаду встановили коаксіальні Morel Tempo Ultra Integra 402.
До речі, для встановлення динаміків потрібні фабричні проставочні кільця, тому що посадкове місце досить хитре - Audison APBMW A4E.
Проводку в дверях, звісно ж, заводили нову на пряму від підсилювача.
Ну і паралельно з цією роботою для BMW X5 F15 можна виготовити стелс. Це сабвуфер у крило, зроблений зі скловолокна, який не займає корисного простору в багажнику.
Готуємо і виклеюємо нішу скотчами, щоб не зіпсувати поліефіркою обшивку і наносимо скловолокно, після висихання обрізаємо зайве і готуємо матрицю для подальшої роботи. Окремо ця процедура займає майже цілий день.
На цьому етапі ми вже чітко розуміємо, що глибина посадки сабвуфера вкрай обмежена, і знаходимо динамік, який не на шкоду потужності має більш плоску магнітну систему - це DLS X-WE 10. Вирішивши який динамік, можна підганяти під нього посадкове місце і закривати лицьову стінку.
Далі накладаємо "мільйон" шарів :) щоб домогтися потрібної товщини стінки (це приблизно 7 мм), шпаклюємо і вирівнюємо лицьову частину. Далі закріплюємо на болти сабвуфер до кузова і встановлюємо динамік. Начебто все швидко, але в реальному житті ця процедура займає до тижня...
Для розташування підсилювачів знайшли зручну нішу під кришкою підлоги. У цьому ящику для інструменту якраз достатньо місця для двох невеликих підсилювачів. До речі, був би процесор окремим пристроєм, уже б напевно не вліз, тож величезний плюс у такому ноу-хау саме компактність. Ну і оскільки ящик досить тісний, то примусове охолодження тут необхідність. У нішу встановили високопродуктивний кулер для охолодження апаратури.
І останнім штрихом було встановлення пищалок. Оскільки в базовій комплектації не передбачені пищалки, то і місць для них теж не було, зазвичай вони стоять у дверних пластикових накладках. У нас же вони абсолютно глухі.
Можна було купити нові, в яких уже є спеціальні сіточки замість глухого пластику, але їхня ціна і термін доставки відбили бажання і в нас, і в клієнта. Тому вирішили зробити посадкові місця самостійно, ну і раз робити, то довернути їх як годиться на слухача. Звісно, рішення було скоріше тимчасовим, але, як ми знаємо, немає нічого більш постійного, ніж тимчасове, - у підсумку рішення прижилося надовго.
Після довгого і ретельного налаштування на цьому проект було завершено. Загалом ідеальний звук у BMW (у штатних місцях) це скоріше міф ніж реальність, але робота була пророблена велика і звук був максимально наближений до ідеалу. Відмінно показала себе і акустика Blam і сабвуфер DLS в мінімальному корпусі.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"