Вітаємо всіх любителів виробів зі скловолокна, сьогодні мова піде про сабвуфер стелс у чудовий автомобіль BMW X3. Для тих, хто не знає, що таке сабвуфер стелс, нагадаю, так називається анатомічний корпус для сабвуфера, зроблений зі скловолокна та епоксидної смоли, щоб заховати та компактно вмістити сабвуфер у багажнику автомобіля. Плюс такі короби дозволяють залишити багато місця в багажнику і, звичайно ж, додають стайлінгу вашому автомобілю! Хоч і автомобіль вже преміум сегменту, все одно скажу що штатна акустика там - просто печаль. Це зрозумів і наш замовник... До встановлення сабвуфера він встановив туди чудову акустику іменитого бренду, нам тільки стояло завдання додати низьких частот, і щоб у багажнику не було ніяких змін. Було вирішено зробити стелс і підсилювач потужності заховати в фальш підлогу.
І так ось об'єкт роботи:
А ось, власне, і багажник, це основна площа, на якій проводитимуться роботи, першим етапом нам потрібно зняти матрицю, іншими словами, зліпок крила, який слугуватиме основою для нашого короба. Приступаємо:
Тепер усю внутрішню поверхню ми обклеюємо малярським скотчем, потім звичайним, щоб потім без проблем зняти зліпок і нічого не забруднити. Ось так це виглядає.
Після цієї процедури, ми замішуємо смолу і нарізаємо скломат на потрібні невеликі шматочки, для зручного укладання в крило, потім їх ми змащуємо смолою і укладаємо в нахлест один до одного. Далі ми чекаємо поки смола схопиться і застигне в потрібний нам зліпок. Вся така процедура займає близько 4-х годин часу, далі автомобіль ми відпускаємо, і він весь цей час нам не потрібен! Потім ми тільки просимо приїхати на примірку, щоб навести всі зазори, і підігнати його до посадки.
Після того як смола засохла, ми маємо виставити посадкове кільце під нам сабвуфер, щоб зрозуміти, як він сяде, і з яким нахилом він стоятиме, щоб не заважати обшивці багажника:
І так кільце стоїть, і тепер ми можемо спокійно без присутності автомобіля, набивати шари скловолокна і виводити лицьову стінку, попереду ще найцікавіші процеси виготовлення сабвуфера в BMW X3. Тепер скажу кілька слів про сабвуфер, який ми підібрали в цей автомобіль, це сабвуфер 10-ка від фірми Hertz серії HighEnergy. Модель Hertz HX 250.5D, це двокатушковий сабвуфер з опором 4+4 Ом. Номінальною потужністю 450 Вт, і піковою 900 Вт.
Так само ми підібрали підсилювач потужності, який працюватиме в 2 Ом, і скомутували наш сабвуфер так само в 2 Ом. Даний сабвуфер вимагає по заводу від 17 літрів об'єму з додаванням параллона всередину корпусу, тому для збільшення об'єму короба, ми змайстрували конструкцію, яка розширить літраж короба, і на неї натягли тканину біфлекс для формування лицьової стінки.
Форма вийшла не звичайною, на форма нас не цікавила, так як йшла боротьба за літраж короба, щоб в ньому відмінно зіграв сабвуфер Hertz. Наступним етапом ми наносимо смолу на тканину, щоб лицьова частина засохла і на неї можна було сміливо наносити скломат:
Тепер наш виріб сохне, а тим часом скажу, що ці короби дуже важкі у виготовленні, тому кожен короб за типом стелс ми виготовляємо впродовж тижня, адже тут дуже відіграє чинник температури застигання смоли, і велика кількість шарів, і багато роботи зі шліфуванням і виведенням лицьової частини короба за допомогою автомобільної шпаклівки. Тепер ми наносимо шари скломату і смоли зсередини виробу, щоб не псувати лицьову стінку! І шліфуємо корпус, щоб прибрати нерівності.
За допомогою шпаклівки забиваємо глибокі нерівності і гострі кути, процес не швидкий і не кожен з ним впорається!
Тепер, коли ми вивели лицьову стінку, ми фарбуємо в чорний колір задню стінку короба, і приступаємо до процесу перетяжки короба чорним карпетом, щоб у крилі він мав максимально природний вигляд.
Після примірки, на яку заїхав замовник, ми приступили до перетяжки:
На останньому фото видно вухо по центру короба, це вухо ми зробили з металевої скоби, і прикрутили до короба, для того щоб короб закріпити на штатні кріплення, які є в крилі. І ось короб перетягнутий, і ми врізаємо в нього термінал для під'єднання проводки, і знову міряємо, який вигляд він має в крилі.
Чудово сів у крило, і чорний карпет приховав його фантастичний дизайн)) Акустичний дріт на фото, ми взяли фірми Tchernov Cable перетином 4 мм, з чистої міді з подвійною ізоляцією. Тепер можна і розповісти про підсилювач потужності в Бмв Х3. Ми підбирали компактний і водночас потужний моноблок, щоб цей сабвуфер не був обділений живленням і потужністю. Наш вибір зупинився на Rockford Fosgate R500X1D, це те, що нам потрібно було і за бюджетом, і за потужністю, плюс підсилювач звуку класу D. Робимо примірку його розташування у фальш-полі.
Відмінно місця вистачає! Його ми закріпили на липучки до підлоги, і взялися за підключення, силовими кабелями, міжблоком ми його під'єднали до підсилювача, який був уже в автомобілі, і на ньому був вихід під сабвуфер. І цей підсилювач потужності стояв у ніші, де ми розмістили сабвуфер стелс, тому було вирішено його теж перенести у фальш-підлогу.
Ось так прекрасно розмістилися два підсилювачі потужності в цьому автомобілі! Оскільки у нашого сабвуфера була дуже опукла і агресивна губа, вона злегка впиралася в деякі частини обшивки, тому ми її трохи прорізали, а знімну панель, що закривала сабвуфер, ми переробили під сіточку, бо треба було, щоб через неї добре проходив звук, - ми в неї вставили решітку. Виглядала вона ось так ...
А тепер так:
Ну і фінішні фотографії як у нас вийшло дане диво а саме установка сабвуфера в Bmw x3, і установка підсилювача звуку в Києві.
Сподіваюся вам сподобалася наша робота, і якщо у вас є фантазії - ми можемо їх втілити в реальність! Майстерня автозвуку "KHZ_INSTALL".
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"