У теплу пору року дуже багато людей обирають відпочинок на воді. І, як правило, цей відпочинок пов'язаний із прогулянками на катерах, човнах, яхтах і просто прогулянкових кораблях. Ну так от, для повного відчуття відпочинку потрібен ще й якісний музичний супровід, так як і в автомобілях. Тому багато виробників автомобільної аудіотехніки вирішили створити і такий сегмент, як вологостійка електроніка та акустика, іншими словами морську акустику. Чим же відрізняється від звичайної? А тим, що її виготовлено з матеріалів, які не промокають, а навпаки відштовхують вологу, і стійкі до ультрафіолетових променів, які згубно діють на будь-який виріб людства, а саме на електроніку.
І ще морська акустика і все обладнання виготовляється так, щоб волога не могла потрапити всередину виробу, тобто корпуси підсилювачів і магнітол роблять або герметичними, або зі спеціальними гумовими заглушками, які щільно закривають роз'єми та продовжують життя цій чудовій техніці. І так я вам коротко розповів про особливості морської техніки з позначенням "MARINE". Цього року наша Майстерня автозвуку "INSTALL_KHZ" почала займатися щільно виїзними установками акустичних систем на човни, катери і яхти. Так що якщо ви ще без музики то ви можете замовити виїзну консультацію і установку в будь-яку точку Києва і прилеглих територій по тел. 063-384-10-10. Тепер розповім про наш човен, який нам привіз на доопрацювання один дуже хороший музичний гурман. Ось такий чудовий човен привезли прямо до нас у Майстерню автозвуку.
Завдання були поставлені такі: -замінити рампову акустику на хорошу гучну; -замінити рупори на дзвінкі; -замінити один слабкий підсилювач на потужніший; -перебрати всю проводку і замінити деякі кабелі на дорожчі; -виготовити короби зі скловолокна з козирками для підвісу на рампу; -виготовити короб під другий акумулятор; -встановити перемикач живлення з одного акумулятора на другий; -закріпити сабвуфер, щоб він не катався в катері; -зробити універсальну кнопку з роз'ємами під usb, і тюльпанами; - і багато іншого. Оскільки на ринку України зараз дуже малий вибір морського музичного обладнання, яке підходило б нам за тими параметрами, які ми б хотіли встановити туди, ми вирішили компоненти підібрати зі звичайних автомобільних виробників, але в акустиці обирали ті компоненти, в яких матеріали в більшій частині виготовлено з гуми або матеріалів, які не промокають. Рампова акустика на катері стояла фірми Polk розміром 16,5 см коаксіального типу, було дві здоєні бочки, а поряд висіла пара рупорів. На слух система грала як у ванній, дуже віддалено і не чисто.
Потрібно було домогтися гучного правильного звучання на відстані, оскільки замовник любить кататися на вейк борді і з колишньою акустикою він нічого не чув, ми вирішили випробувати досить нову на ринку нашої країни акустику фірми Rockford Fosgate. І ми вибрали чудові 8-ми дюймові (тобто 20мм) динаміки, які призначені для дуже дуже гучного фронту Rockford Fosgate PPS4-8.
Рупора ми вибрали однієї з наших улюблених фірм Ground Zero, а саме: Ground Zero GZCT 0500x, рупора підвищеної потужності і одного з найнадійніших якостей.
Після визначення з обладнанням нашим обладнанням так би мовити акустикою морської серії стали вище зазначені компоненти. Тепер перейдемо до найскладнішого процесу - це виготовлення корпусів зі скловолокна під здвоєний мідбас і рупор. За основу ми взяли пластикові відра, за допомогою ножа прибрали все зайве, зробили прорізи щоб здвоїти їх в один об'єм і скріпили їх як лекало. Суть у тому, що нам ще потрібно було на кожен мідбас отримати мінімальний обсяг у 8 літрів! Тому об'єм двох відер має дорівнювати мінімум 16-ти літрам. Після цього ми з вологостійкої фанери вирізали так звані вісімки, які грали роль передніх стінок у наших коробах, вони містили два кільця для посадки двох мідбасів і одне невелике кільце під рупорний динамік.
Наступною справою належало з'єднати цей виріб зі здвоєними відрами, щоб все гладко лягало без спотворень.
Було не просто, але за час роботи ми вже зрозуміли, що в цій сфері просто не буває. Після з'єднання на всю конструкцію ми натягнули тканину, так званий біфлекс, матеріал, що дуже добре тягнеться і надає чудових форм виробам. Результат був такий:
далі, як і під час виготовлення сабвуфер стелса, в роботу вступаємо скло мат з поліефірною смолою, кілька разів просочивши тканину, шари скло мату потрібно було наносити зсередини виробу, що було завданням не з легких, бо, щоб дістатися до зовнішнього шару тканини, заважало лекало з відер, робота йшла повільно, але результативно. Виріб вимагав достатньої товщини для розкриття своїх можливостей. Через деякий час лекало із пластику було видалено з нутрощі виробу, і робота з промазування короба пішла вперед. Коли виріб був уже досить міцним і тримав форму, настав час виводити його контури перед фарбуванням, за допомогою автомобільної шпаклівки. Процес досить довгий і нервово-витратний, для таких великих виробів довелося навіть придбати шліф машину))
Останнім складним процесом було виготовлення козирків на короби, для того щоб під час дощу вони не потрапляли на динаміки, ми їх почали будувати за схемою світлофора, виготовили лекало з картону, закріпили їх за ободом короба скобами та перейшли до їхнього затвердіння за допомогою скловолокна й смоли! Зверху була нанесена шпаклівка для вирівнювання. Такий результат:
Наприкінці короба зсередини були проклеєні віброізоляцією 3.0 мм. і підготовлені кріплення для підвісу їх на рампу катера. Спочатку корпуси були пофарбовані в чорний колір фарбою з рельєфом, тобто тією, що не рівно лягає, а з крупинками, що має хороші властивості захисту від вологи. А лицьова стінка була пофарбована темно-червоною фарбою в стилі пласті-діп.
Але потім короби здалися трохи невиразними і через тиждень ми вирішили нанести на них малюнок, і надати їм гри кольору. За допомогою малярського скотча, ґрунтової фарби і червоної фарби було нанесено вертикальні смуги і бічні, що дуже додало стайлінгу цим виробам.
А ось так відбувався процес перефарбовування виробів і покриття лаком:
Кабелі на з'єднаннях з рампою були оснащені конекторами з'єднання, для того щоб рампа могла зніматися з катера, і можна було ви клацнути конектор, а не відрізати кабель.
Спочатку проводка підсилювачів мала такий вигляд:
У рампу ми протягнули кабелі фірми Connects2, мідні кабелі перерізом 2,5 мм. і провели їх катером до підсилювача. Підсилювач для акустики ми вибрали хорошої німецької фірми Ground Zero GZTA-4125XВін являв собою чудовий 4-х канальний підсилювач класу АВ, потужність на канал 90Вт, він давав хороші показники і міг з легкістю розгойдати нашу акустику.
Тепер підсилювачі акуратно розміщені на своїх місцях.
Далі розповім вам про виготовлення короба під другий акумулятор. Оскільки у замовника була потужна система, що складається з великої ланки обладнання, природно вона їла багато енергії, і проблемою була часта розрядка акумулятора. Її потрібно було вирішити за допомогою другого елемента живлення. Він знаходився на дні катера і стояв у коробі, завданням було виготовити схожий короб. Робота почалася, як завжди, з замірів і розкрою фанери 15 мм з вологостійкими показниками, після заготівлі компонентів почалася збірка короба під великий акб. Короб збирався з розрахунком встановлення в нього розподільника живлення, який би перемикав живлення між двома акумуляторами, і був перетягнутий карпетом чорного кольору. Вийшло непогано, і таке враження нібито рідний):
Наприкінці ми домоглися такого результату:
Ще було виконано роботу з виведення роз'єму ЮСБ і тюльпанів під підключення зовнішніх джерел.
Сабвуфер був досить потужний для цього катера і був просто закріплений брусками перетягнутими карпетом, до підлоги.
Всі підсилювачі перебували в моторному відсіку, на спеціально виготовленій дошці, обтягнутій карпетом, ми підняли всі підсилювачі на невеликі проставки, щоб вони не торкалися стінки, так як ця стінка піддавалася волозі, і підсилювачі починали іржавіти, плюс більшість проводки було вміщено в зміїну шкіру червоного і чорного кольорів. І всі кабелі були красиво укладені на різній дистанції окремо силові від акустичних. І щоб додати трохи освітлення в цей трюм ми встановили LED-стрічку, і помістили її в спеціальний короб для потрапляння вологи.
Акустика, яка стояла всередині катера там, де йдуть сидіння і управління катером, була дуже хорошої якості і не належала теж до морської акустики, а була просто автомобільною, вона складалася зі здвоєного мідбаса і виносного твіттера. Фірма Audio Systems одна з найкращих у світі за якістю звучання і не потребувала посилення.
Так катер виглядав у проміжному часі перед фарбуванням коробів.
Наприкінці статті покажу як у підсумку виглядали короби встановлені на катер після фарбування)
Ось такий вигляд мало встановлення музики на катер, сподіваюся, вам ця стаття була зрозуміла і цікава. Встановлення морської акустики, Встановлення вологостійкої акустики, Встановлення морської акустики Київ, Встановлення морської акустики в Києві.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"