Всім привіт, просимо вибачення, що довго не доповнювали новими інсталяціями наш сайт, оскільки темп роботи був божевільним, але за цей час ми зробили багато цікавих робіт, і ось одна з них, це шикарна і гучна система в катер BRP. Оскільки наша Майстерня автозвуку займається і виїзними інсталяціями на водний транспорт, готові представити вам цікавий проект з якісного озвучення хорошого катера. Виглядає він так:
Під час огляду катера з'ясували, що там стоїть штатна магнітола і 3-и комплекти акустики посередньої якості, які грали суто від головного пристрою, завдання для нас стояло зробити гучну акустичну систему з високими показниками якості. Оскільки в цій системі не було жодного цікавого компонента, було вирішено поміняти всі елементи і додати новий головний пристрій, кілька підсилювачів потужності і сабвуфер, але про це нижче! Катер красивий як зовні, так і зсередини, тому всі роботи виконувалися з максимальною акуратністю. Почнемо із заміни акустики на катері. Демонтуємо акустику, яка стояла в катері, вона розміром 16,5 см з невеликою магнітною системою.
Для заміни ми запропонували на корму і тил акустику морської серії Alpine збільшеного розміру з дифузором 17 см, що дасть змогу розкрити потенціал системи, грати соковитіше і глибше, і поліпшити якість відтвореного звуку. Для порівняння:
Як бачите різниця відчутна, як у розмірі, так і в потенціалі! Для встановлення цієї акустики ми збільшуємо посадкові кільця, за допомогою лобзика і підготовки захисту місця обробки, щоб не пошкодити лако-фарбові покриття. Після прорізання посадкових місць, по всьому катеру ми протягнули новий акустичний кабель, для потужнішої акустики ми проклали мідний кабель, перерізом 2,3 мм, для того щоб не було втрат потужності. Всі акустичні кабелі були поміщені в змію, щоб не пошкодилися в агресивному середовищі.
Перейдемо на корму, там було встановлено динаміки не білого кольору, а сірого, оскільки до цього стояли там саме сірі динаміки, і вони там мали гармонійніший вигляд, ніж білі, в принципі так і вийшло. Тут були встановлені так само динаміки вологостійкі розміром 17 см.
Все прекрасно розмістилося в своїх місцях і переходимо до комплекту акустики, яку ми підібрали для встановлення в зоні водія, оскільки і в автомобілі, і в катері найкращою має бути акустика, яка біля водія. Ми підібрали компоненти з автомобільної акустики, не вологостійкі, але ті, які мають не паперові дифузори, а ті, що зроблені зі штучних матеріалів, і ще більшого розміру 20 см! А також ми взяли пищалки рупорного типу, і придумали для них подіуми, які розмістили під склом, зі спрямуванням на водія. Усе це мало такий вигляд, і ще захисні грилі були чорного кольору, але ми їх перефарбували в білий колір за допомогою порошкового фарбування.
Вся акустика була закручена і закріплена саморізами з нержавійки, і добре закріплена до корпусу. Акустика 20 см ми взяли перевірену, американської фірми Rockford Fosgate, серії Punch, з високими показниками потужності, і вона покликана для роботи FreeAir. Тепер кілька слів про наші пищалки, місце для їхнього встановлення було обмежене, і для них ми мали виготовити подіуми зі скловолокна і смоли. Приступимо.
Ось такі основи подіуму ми зробили, з фанери, потім натягнули тканину, для формування корпусу, і зсередини зміцнили смолою з волокном, далі шпаклівка і виведення виробу до ідеалу. Перед перетяжкою подіуми мали такий вигляд:
Перетягнути подіуми було вирішено в білий шкірозамінник, бо він краще за всіх підходив до дизайну. І ми виготовили ось такі подіуми:
Акустика рупорного типу Ground Zero, перевірена акустика, яка дасть якість звуку і високу ефективність роботи на відкритому просторі. Акустика була закріплена біля водія під склом і зліва від нього, так само під склом.
Акустика встановлена і переходимо до сабвуфера, Сабвуфер ми так само вибрали морської серії, і так як вибору практично немає, ми однозначно зупинилися на вологостійкому сабвуфері Hertz HMS 10B, це якісний сабвуфер, з номіналом 250 Вт, розміром 10 дюймів, він дуже чуйний і швидкий, а так само відмінно підходить для гри FreeAir. Його ми вирішили розмістити у відсіку за торпедо, яка в закритому стані мала об'єм близько 100-120 літрів, та й кращого місця для нього на катері немає! Ми заклеюємо поверхню малярським скотчем і креслимо посадковий отвір.
Далі вирізаємо посадку і закріплюємо сабвуфер із грилем.
Еволюція обладнання))))
Наступний крок - це встановлення 3-х підсилювачів звуку, чому саме 3? все просто, при побудові правильних акустичних систем, для гнучкості налаштувань і для отримання максимальної якості звуку, без поканального підключення не обійтися! Тому ми вибрали два 4-х канальники і один моноблок. 2-а 4-х канальних підсилювача покриють всі наші 8 динаміків, а моноблок (сабовий підсилювач) - посилить суто сабвуфер, всі підсилювачі було обрано якісні та з запасом потужності, щоб з часом можна було збільшити потужність системи, якщо буде мало. 2-а 4-х канальника були фірми Ground Zero, а сабовий моноблок фірми Alpine потужністю 300 Вт. Всі вони були розміщені в тому ж відсіку де і сабвуфер, і тепер кілька слів про живлення. Як виявилося з акб на катері стояв тільки один акб ємністю 65 А, як не дивно, але на катери завжди ставили кілька акумуляторів. Під час встановлення системи з 3-ма підсилювачами, такого акб було вкрай мало, і був ризик вбити його дуже швидко, та й він знаходився в самому кінці катера, дуже далеко від місця встановлення підсилювачів, ми рекомендували додати ще один акб, і отримали добро. Акб ми вибрали AGM тяговий, який не боїться розрядок і місткістю 72 А, його ми встановили у відсіку за торпедо, там де і планували встановити підсилювачі звуку на катер. Акумулятор став на спеціальній платформі і був закріплений до підлоги, два акумулятори ми запаралелили між собою за допомогою якісного силового кабелю і поставили колби з запобіжниками на них, і від нового акб до підсилювачів ми також поставили колби з запобіжниками для повного захисту системи від замикань. Ось так вони стали на подіумах у відсіку, подіуми з вологостійкої фанери і пофарбовані спеціальною яхтною фарбою.
Як бачите, всю проводку покладено красиво і в зміїному обплетенні з обтискачами, силові між акб у гофрах, ми зробили максимальний захист, також ми встановили новий вольтметр із роз'єдененителямі ремоута, для того, щоб у разі великого просідання він відрубав усі підсилювачі звуку на заданому вольтажі!
І в кульмінації покажемо як ми вирішили питання з якісною магнітолою. Не секрет, що найкращі у світі магнітоли це Alpine, тут буде власне він, але він не вологостійкий, тому ми його засунули в спеціальний захисний бокс, який має кришку, ми акуратно монтували його під консоллю управління. А проводку від магнітоли до підсилювачів завели в зміїному обплетенні, через прорізаний нами отвір, теж під консоллю.
Було так, стало ось так:
Магнітолу ми вибрали найпопулярнішу, Alpine UTE-92BT. Це чудове рішення з широкими налаштуваннями і вбудованим процесором, а також усіма можливими фішками, плюс 3-и пари лінійних виходів. На фото замовник поставив свою флешку, з нею кришка не закриється, але ми йому привезли ультрамаленьку, з якою таких проблем не виникне. Усе під'єднано, і ми налаштовуємо систему, це можна зробити дуже гнучко, оскільки кожен динамік працює від свого каналу! Результат вийшов гідним, а найголовніше звук був якісним і спрямованим, рівня гучності вистачає для прослуховування навіть у русі! Встановлення акустичної системи на катер зайняло 3 дні, нагадуємо що ми працюємо на виїзді! Кілька загальних фото:
Ось так ми змогли заново якісно і голосно озвучити катер BRP, по всій його довжині, без глобальних змін у конструкції катера.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"