Друзі хочемо вам представити один з найбільших наших проєктів, з озвучення і побудови якісної і гучної аудіосистеми. План такий - зробити так, що на катері Galeon 390 FLY були озвучені всі зони катера, а також можна було керувати і відключати деякі зони, а ще в кожній зоні стояло завдання зробити аудіосистему для різних завдань - скажімо, для FLY bridge верхньої палуби буде система гучна, так би мовити, для вечірки. Для задньої частини катера - зробимо пару динаміків, щоб просто там було чутно і приємно звучало. І зона там де основна каюта і місток капітана - там стояло завдання зробити аудіосистему якісну і детальну, так щоб було більше компонентів, без провалів по частотній характеристиці - оскільки катер був досить великим, а зону капітана було огидно оформлено в плані акустичного оформлення, ми довго розробляли концепцію, як все-таки буде правильно оформити це приміщення і плюс зробити так, щоб ще грало круто. Про це ми опишемо внизу.
Встановлення аудіосистеми на катер завжди починається з консультації та огляду човна, це найважливіший момент, оскільки, якщо ви щось проґавите, є ризик побудувати систему, яка не звучатиме, а на катері дірки від врізання акустики - вже не виправити.
Стартуємо - роботи по даному катеру дуже багато, плюс такі катери ми обслуговуємо тільки на виїзді, так як в наш Установчий Центр він просто не влізе, і хочемо сказати, що робота на виїзді несе в собі високі труднощі, так як катери завжди стоять у віддалених місцях, плюс потрібно постійно возити з собою півстанції інструменту, та й ще плюс, якщо катер на воді, цілий день працювати в хитавиці - це все ускладнює роботу і, звичайно ж, піднімає вартість робіт. Але оскільки кожен другий катер ми робимо на виїзді - досвід дає змогу приховати всі ці труднощі.
І так почнемо з того, що потрібно по всьому катеру провести нову мідну проводку для під'єднання всієї нової акустики і підсилювачів звуку, до речі на катері Galeon 390 FLY ми встановимо аж 5 підсилювачів звуку!!! Оскільки катер великий і у нас по суті буде 3 зони. Мідну проводку ми беремо великого перерізу і тільки мідну, щоб прослужила роками і не було втрат за сигналом і потужністю, так само більша частина динаміків у нас буде з підсвічуванням, тому ведемо ще кручену пару в ізоляції, більшість кабелів ми укладаємо ще плюс в зміїне обплетення, щоб не було перетирань кабелю, і їх не можна було пошкодити. Також ми проводимо керівні кабелі, так звані міжблоки, які передаватимуть сигнал від магнітоли на підсилювачі звуку, їх ми паяємо і виготовляємо самі, оскільки довжина на деяких ділянках доходила до 11 метрів, а така довжина, не виробляється з заводу. Підбирали якісні кабелі та конектори, спаювали оловом зі сріблом. Так само єдине місце для встановлення частини підсилювачів звуку на катері - був машинний відділ, тільки там можна було щось розмістити, плюс там прохолодно, бо є обдув двигунів, і акумулятори були поруч, там стоїть 4 акумулятори, живлення нам достатньо. Для того, щоб під'єднати 5 підсилювачів, нам потрібен якісний розподільник живлення, який правильно розділить живлення з основного кабелю, який є найтовстішим, що може мати переріз 50 мм, на 5 кабелів перерізом по 20 мм із запасом:
Три підсилювача звуку бренду HERTZ вологостійкої серії для катерів ми розмістили в моторному відсіку, перед тим зробивши подіум з вологостійкої фанери і пофарбувавши його фарбою, подіум закріпили до корпусу і на нього вже 3 підсилювача звуку для катера під'єднали та розвели проводку, всю проводку біля входів в підсилювачі звуку зафіксували, бо на хвилях вона може попросту хитатись і з часом випасти. Ці три підсилювачі звуку розгойдуватимуть акустику на Fly bridge + там же сабвуфер і акустику, яка буде розміщена в задній частині катера.
Другі два підсилювачі звуку, які ми підбирали для побудови якісного звуку, ми вибрали не вологостійкі, а звичайні, тому що для катерів підсилювачі, які возять в Україну, фантастичною начинкою не похваляться. Підсилювач для акустики в капітанський місток вибрали високої лінійки Hertz Mille і Gladen RC 600 для сабвуфера, два підсилювача ми розмістили в іншому місці, де не волого, під капітанським містком, так само на подіумі:
Перейдемо до вибору і встановлення акустики на катерGaleon 390 FLY, почнемо із задньої частини катера, оскільки у нас стояло завдання просто встановити комплект акустики, який дасть звук і там можна буде відпочивати і слухати музику - з досвіду на таких катерах реально немає місць для встановлення динаміків, тому наше завдання їх вигадати, в даній частині катера - не знайшлося місць, крім двох ділянок, і то по глибині вони не ставали, але вихід є, оскільки ці місця не супер відмінні у напрямку звуку, а для нас це важливо, ми вирішили виготовити напрямні проставки з доворотом у бік дивана, у такий спосіб ми збільшимо сцену і зробимо звук об'ємнішим. Подіуми ми виготовляли з фанери і скловолокна, так само шпаклівка і на фініші лак, який захистить виріб від вологи, наприкінці подіум перетягнули шкірозамінником білим, і закріпили до корпусу катера, в якому відповідно зробили отвір. Динаміки підключили і закріпили в цих подіумах. Так динаміки вибрали перевірені, які ми встановлюємо практично на всі катери з нашими системами, це морські динаміки HERTZ HMX 6.5 white LD, це 16,5 см динаміки, зроблені саме для катерів, вони відмінно розкриваються з підсилювачем звуку і дають дуже високі показники потужності та якості вихідного звуку. Так само у них є підсвічування, яке ми, звісно, активували і підключили. За допомогою спрямованих подіумів ми реально розгорнули динаміки і перехресним звуком зробили об'єм.
Йдемо далі, працюємо з Fly bridge - це зона відпочинку і вечірок, а також це друга зона керування катером, тут ми працюватимемо серйозніше, у цій зоні в замовника стояли два динаміки врізані в самих ногах, які грали просто в кісточки на ногах, а також стояла магнітола дуже низької якості, це найбюджетніша вологостійка магнітола з низькою якістю звуку.
Все це ми замінимо, і побудуємо гідний звук, який буде чутно, і вечірки пройдуть на ура, в супроводі приємного і гучного звуку. Ми встановили два комплекти акустики, такий самий, як і встановили ззаду катера, Hertz HMX 6.5 LD, і щоб підняти звук з ніг, ми також зробили подіуми з напрямком вгору на передніх динаміках, і також два динаміки в так званому спойлері, їх ми спрямовуємо на диван, який розміщений у центрі, щоб у такий спосіб зосередити звук у центрі катера, а не в кутах. Для того щоб жорстко встановити динаміки, нам потрібно підготувати панелі, в які будуть кріпиться динаміки, ми робимо каркас з фанери і обклеюємо панелі віброізоляцією, щоб прибрати резонанс. Далі встановлюємо подіуми і в них кріпимо наші динаміки, щоб вони грали в об'єм корпусу спойлера. Виглядає це так:
Передні динаміки ми врізаємо в корпус, так само для жорсткості встановлення, зсередини встановлюємо кільця з ванери, і через корпус кріпимо подіуми, які дивляться вгору, в них встановлюємо динаміки:
Так само на цій палубі вирішили встановити сабвуфер на катер, щоб доповнити картину і соковитості, бо 16,5 см динаміки не витягнуть низькі частоти. Для встановлення сабвуфера вибрали нішу праворуч від керма, там був пологий простір, в якому було багато об'єму, а нам рекомендовано мати певний, тому ми стали зсередини короба за допомогою фанерних перегородок і герметика формувати стінки для отримання об'єму, а щілини закривати щільною віброізоляцією, так ми оформили вологостійкий сабвуфер на катер.Galeon 390 FLY, сабвуфер взяли так само бренду Hertz HMS 10B - це 25 см сабвуфер морської серії з високими показниками потужності і глибини баса. Так само він у стилі виконання акустики, але в ньому немає підсвічування, але для нас це не проблема - реалізуємо. Встановили сабвуфер у своє місце і на цьому встановлення акустики тут закінчили.
Магнітола в катер, для цього завдання ми підібрали нову мультимедійну вологостійку магнітолу бренду Rockford Fosgate PMX-5CAN, це магнітола, яка може розділяти зони для передавання звуку, а також має тактильно приємні кнопки та екран, а також дуже хороший вихідний сигнал і якість звуку. Для установки нової магнітоли, виготовили пластину з пластику і в неї встановили мультимедіа для катера, так само для управління магнітолою і в іншій зоні ми провели і встановили виносний пульт, який виглядає практично як магнітола і має так само дисплей, пульт ми встановили на містку капітана, на нижній палубі біля основного капітанського містка, для цього нам потрібно підготувати поверхні, щоб не пошкодити, і вирізаємо посадочне місце, проводимо проводку від магнітоли і підключаємо, закріплюємо пульт біля штурвала і готово:
Переходимо до встановлення звуку в нижню палубу, дане приміщення дуже непросте, і не має однакових сторін для встановлення акустики, плюс я нагадаю, що нам потрібно зробити якісний звук і домогтися об'єму, а так само зробити сабвуферну ланку. Поїхали, в катері було вже встановлено два динаміки коаксіального типу під стелею, бренду Infinity, які, впринципі, якісні, ми вирішили їх залишити, оскільки вони за всіма параметрами підходять. Для побудови сабвуфероної ланки, ви не повірите, але використовуватимемо диван, як короб для сабвуферів, так, так, будемо встановлювати 2, але не великі, бо великі не влізуть, ми розібрали диван, він був герметичний і мав великий об'єм, ми заміряли й вирізали тканину, потім у дереві прорізали дірки для встановлення сабвуферів на човен. Далі нам потрібно було зменшити об'єм, бо сабвуфери вимагають певного об'єму, його ми зменшуватимемо за допомогою піни, яка набубнявіє і стане жорсткою, ТАКИМ ОБРАЗОМ ЗАКРЕПЛЯЄ ПОЛОВИНУ простору дивана, так само посадкові місця ми обклеїли товстою віброізоляцією, щоб прибрати резонанс від роботи сабвуферів, до речі сабвуфери взяли морського типу бренду Rockfotd Fosgate розміром 20 см, це потужні вологостійкі хлопці, які прослужать довго і мають білий колір, що не максимально виділяється в інтер'єрі салону:
Тепер перейдемо до головної фронтальної акустики, для реалізації задачі зі звуку, було підібрано акустику Morel Virtus 603 - це 3-х компонентна акустика високого класу, але для її встановлення є тільки одне місце, це трегольний короб, який йде під лобовим склом і має якийсь об'єм, а також він добре спрямований у бік капітана. Туди ми і будемо встановлювати мідбаси, зсередини ми встановили кільця з фанери і поклеїли віброізоляцію для зміцнення посадочних місць. Так само там встановили і кросовери для розподілу частот. Так само провели мідну проводку. І закріпили захисні сітки для захисту.
Місця для встановлення сч динаміків і вч не було, і було прийнято виготовити подіуми під динаміки, які ми розмістимо під склом, і вони будуть розсіювати звук за допомогою лобового скла, для виготовлення подіумів ми взяли тонку фанеру та сформували подіуми, за анатомією каналу під склом. Далі ми підігали по зазорах і зробили кріплення, так само перетягнули алькантарою, схожою на перетягнуті стійки. Виглядає це так:
У фіналі встановлення аудіосистеми на човен Galeon 390 FLY було здійснено налаштування всіх зон, під завдання, які стояли. Налаштування такої складної системи, так само процедура не з легких, плюс формування звуку в кожній зоні. Здебільшого щодо побудови аудіосистеми на капітанському містку ми переживали, оскільки розміщення не з правильних, а впасти обличчям у бруд не хотілося - в автомобілі це точно б дало гарний результат, а ось у хаотичній кімнаті - не зрозуміло. Але під час увімкнення, навіть без глибоких налаштувань, ми видихнули й заглибилися - результат був одразу і дуже гідний, і, в принципі, по всьому катеру ми були задоволені, замовник так само. Була проведена колосальна робота, оскільки катер дуже складний і протягування проводки було максимально складним, так само було багато завдань, які допрацьовувалися в процесі інсталяції звуку на катер.
Звуком можна було керувати через телефон або через два джерела в двох частинах катера, знизу і на Fly bridge, що дуже зручно, оскільки катер не маленький - а ми робили так, ЩОБ БУЛО ЗРУЧНО!
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"