У гостях Subaru BRZ - це популярний автомобіль спортивного сегменту в адекватному ціновому діапазоні, побудований на базі автомобіля Toyota GT86 - по суті це той самий автомобіль, просто іншого бренду і з невеликими відмінностями в стайлінгу. як це автомобіль вихідного дня, а так щоб було краще і соковитіше - за певний бюджет, так само стояло завдання розмістити все максимально приховано, і в штатних місцях - і по сабвуферу зробити компактний саб, щоб не займав багато місця, а також злегка підшумити автомобіль, проблемні зони.
Стартуємо з шумоізоляції Subaru BRZ - до проблемних зон в даному автомобілі ми віднесли:
- дах, він дуже рідкий і такої форми що дає гул при швидкості, а так само двері природно і кришка багажника, так як буде сабвуфер і кришку він точно хитне ...
Дах ми зняли, звичайно так, це японець - про шумоізоляцію там не паритися, так само було не дуже багато ребер жорсткості, що дає велику парусність металу і він починає гуляти і гудіти. Встановлюємо на дах віброізоляцію полегшену топового українського виробника, з супер хорошим клейовим шаром - і поверх робимо другий шар, це тепло-шумоізолятор, який погасить другу хвилю проникаючого шуму і зробить правильний мікроклімат в авто. Так шумоізоляція даху не закінчена, тут як завжди важлива увага до дрібниць, а саме до скрипів і деренчання, явно ми погасили основний гул - але при проїзді по ямах можна зловити цвіркуни - а щоб цього не було, потрібно зробити якісно антискрип всієї проводки, трубок і кріплень.. після цього тільки зібрати.
Далі ми приступаємо до дверей, їх ми теж робимо такими ж полегшеними матеріалами, тільки вже в 4 шари, за стандартом! Це два шари у двері для основної боротьби з шумом, шар на фільонку дверей, таким чином ми робимо закритий об'єм для акустики - і вона ставати грати краще, тому що отримує правильне оформлення. І четвертий шар, це повна шумоізоляція дверної карти, до неї входить обклеювання карти віброізоляцією, щоб зміцнити пластик, а потім повністю зашити її м'яким поглиначем шуму, і антискрип всіх стиків.
Встановлення акустики в Subaru BRZ, як не дивно звучить, але в даному автомобілі по штату стоїть 3-х смугова система, що дуже високо, єдина якість цих динаміків - це питання друге, сч і вч стоять у штатних місцях під лобовим склом, ми так ж будемо туди ставити - а мідбас у двері, правда мідбас грають через штатний підсилювач звуку, його ми так само демонтуємо. Для встановлення акустики в Субару будемо виготовляти кільця з фанери і закріплювати в штатних місцях - для встановлення мідбасів нових, а так само буде проставка під рахунок динамік в штатному місці, а твітер кріпиться на сіточку. Для заміни ми підібрали один із наших улюблених комплектів. це 3-х смуговий комплект високої якості Ground Zero Radioactiv 165.3SQ – повноцінний комплект з кросоверами та динаміками високої якості, які просять підсилювач звуку – і вони допитаються. Ось так виглядає встановлена акустика в Subaru BRZ у штатних місцях, кросовери розмістили під торпедо.
Задньої акустики немає в автомобілі, але ми не вирішуватимемо це питання, адже якісно побудований фронт і сабвуфер закриють усі потреби... Наступний етап це заміна головного пристрою Subaru BRZ- на вигляд стояла не погана магнітола і навіть екран є, але якість вихідного звуку і слабкий набір функцій, перевалили ваги у бік нової магнітоли, і щоб отримати максимальний набір функцій вирішили встановити якісну магнітолу TORSSEN з функцією CarPlay і слотом під цим карту для постійного інтернету.
До речі якість звуку навіть на штатній акустиці була вищою, тому якщо взяти якісний бренд - не переживайте що втратите якість звуку - воно має вирости. Але тут ми зіткнулися з питанням установки - адже хотілося запропонувати штатник, щоб все підходило і було зроблено саме для цієї машини, але всі штатні магнітоли Subaru BRZ йдуть з 9 або 10 дюймовими дисплеями, що стають в нахльост штатної магнітоли - а замовник хотів що- то акуратніше. Було ухвалено рішення встановити універсальну магнітолу 7 дюймів, але біда рамки в Україні не існує, під дане авто, нас це звичайно не зупинило і ми виготовили її вручну, зробили два вуха по анатомії рамки та зазорв їх ПВХ і потім перетягнули їх у чорну глянцеву плівку і разом із магнітолою зафіксували до оригінальної рамки. Результат такий:
Так само якщо ми вже поміняли магнітолу, то потрібно і поставити нову камеру заднього виду в Subaru BRZ, так як універсальні магнітоли не підтримують штатні камери, та й дозвіл на ній не фонтан, ми встановили круту камеру з розширенням AHD, це цифрова камера того ж бренду, просто з максимально крутою роздільною здатністю, причому змогли вмонтувати в штатне місце, результат такий:
Йдемо далі, тому що у нас все готове для подальшої побудови аудіосистеми Subaru BRZ, переходимо до посилення звуку, для цього ми хотіли використовувати спочатку 3-х канальний підсилювач, на фронт 2 канали і на сабвуфер 1 канал, але так як ці підсилювачі габаритні , Замовник не захотів щоб він був десь на видному місці, і попросив вирішити питання, але щоб все було приховано, після дорлгих вимірів ми знайшли місце для установки 2 підсилювачів, і відповідно підібрали 2 моделі, які впритул але влазять - один це 2-х канальний підсилювач бренду JBL GX-A602, компактний клас Д підсилювач з адекватною потужністю, другий це моноблок, підсилювач для сабвуфера Subaru BRZ - бренд Kuerl 1.1200 - потужний та компактний, для них установки ми виготовили подіум з фанери, і демонтували штатний пінопластовий елемент навколо запаски, провели хороші мідні дроти, і встановили дистриб'ютор живлення, як другий і правильний пункт захисту, так провели все нові акустичні дроти, щоб не втратити потужність та хороші сигнальні дроти для якісної передачі сигналу, всі скомутували і закріпили - вийшло добре і приховано.
Наступний етап це виготовлення коробу для сабвуфера Subaru BRZ за типом Стелс, що означає прихований і анатомічний, для цього ми підготували обшивку автомобіля, за допомогою скотчів - на підлогу вирізали фанеру, для більшої жорсткості виробу, і так як підлога рівна це набагато зручніше і швидше , і нанесли смолу з стеловолокном за потрібною нам формою, потім все це висохло і дало нам так звану шкаралупу, завдяки якій ми нанесли обрис форми, майбутнього короба сабвуфера, обрізали, і виготовили кільце для нашого майбутнього сабвуфера з якісної фанери. Коли шкаралупа обрізана і виставлене кільце під сабвуфер, ми натягуємо на лицьову частину спеціальну тканину еластичну і формуємо лицьову стінку, яку промазуємо смолою і чекаємо до затвердіння. Далі ми зміцнюємо цю стіну зсередини скломатом зі смолою, щоб не зіпсувати дуже гладку форму. І так робимо кілька разів до набору необхідної товщини.
Потім йде шпаклівка і шліфування, щоб вивести виріб до ідеалу по лицьовій і прилеглих стінах, і перетягуємо карпетом під колір обшивки багажника, і жорстко кріпимо до кузова - на виготовлені кріплення.. Перед цим ми ще побрили метал у крилі за сабвуфером, щоб прибрати резон. .
Тепер мова піде про сабвуфер, нам потрібен був перевірений варіант на різний стиль музики, з хорошими показниками і той, що може тримати потужність і дати швидку і чуйну басову партію, звичайно це 25 см - більше просто не влізе, і вибір зупинився на Helix K 10W 2Om - це одне з найкращих рішень у певному бюджеті+ у комплекті йде відразу фірмова захисна сітка, що зараз Рідкісність і плюс це наш перевірений друг, який не підводить! завели в короб якісний товстий мідний кабель і встановили сабвуфер. Перевірили короб на герметичність та вуаля – ось він! Його плюси - це компактність та плюс стиль, адже його хочеться показувати.
Так само виконали шумоізоляцію кришки багажника, тому що вона дуже легка і перша прийме удар від сабвуфера і може все зіпсувати наявністю сторонніх деренчань, матеріали легкі - не багато, але так щоб нічого не терлося один об одного.
Загалом ми не будували систему прямих на дорогих елементаж з процесором, з по-канальним підключенням і глибоким налаштуванням - на це не ставилося завдання, оскільки це був би зовсім інший бюджет. Скажімо чесно – то порівняно зі штатною бюджетною акустикою – результат був Вау, особливо після того, як вона розігралася – і мідбаси та сабвуфер, салон був наповнений об'ємом, сцена хороша а сабвуфер рівномірно тисне по всьому салону, і головне що не відстає, а відіграє все вчасно, тому що є запас потужності – це головне. Система і нам і замовнику дуже сподобалася, і якби не проблеми з логістикою, то була б побудована в найкоротший термін.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"