Друзі всім привіт. Дуже давно не виходили в ефір, так як було багато цікавих інсталяцій. Раді представити вам систему в автомобіль Tesla Model X, а саме покращення звуку в автомобілі та комфорту. Ми мріяли дістатися до цього автомобіля, і він приїхав. Оскільки ми вже неодноразово робили системи в попередні автомобілі цього бренду, незрозумілостей від початку не планувалося, але деякі нюанси все ж були. І так завдання щодо цього красеня:
- Стояло завдання мінімально поліпшити акустичну систему.
- встановити сабвуферну ланку.
- зробити шумоізоляцію дверей і кришки багажника.
Але оскільки автомобіль новий, потрібно його вивчити і зрозуміти як і звідки живиться акустика в автомобілі, якого розміру і де стоїть акустика і багато іншого.
Звісно, після розбору на нас чекало багато сюрпризів, скажімо, перший - це те, що в автомобілі близько 20-ти динаміків по салону! Друге це те що вони по суті не дуже якісні - беруть кількістю! Найвеличезніший нюанс, що вся акустика під'єднана по-канально, і кожен динамік в автомобілі Tesla X має різний опір, і так само порізаний за частотами. Тому чистий сигнал взяти нізвідки, для підключення підсилювача. Тому було вирішено, зробити так би мовити малою кров'ю поліпшення в системі вибірково! Оскільки бюджет був обмежений.
Ми вирішили встановити 3-х канальний підсилювач на передні мідбаси і сабвуфер, далі замінити твітера, але більш високої якості, поміняти проводку і зробити короб для сабвуфера в багажнику. Так само якісно обезшумити двері і кришку багажника.
Почнемо з шумоізоляції Tesla X, шумоізоляцію всіх дверей і кришки багажника ми робили полегшеними матеріалами хорошого сегмента, щоб не навантажувати двері, які відкриваються і закриваються автоматично.
Розбираємо двері, проводимо підготовку і знежирюємо поверхні перед нанесенням віброізоляції та обклеюємо внутрішню частину дверей якісним матеріалом товщиною 2 мм.
Цей шар готовий і наносимо другий, так званий тепло-шумоізолятор, який збереже тепло в салоні взимку і не випустить прохолоду від кондиціонера влітку. Виглядає це так:
Рухаємося далі і наступний шар - це обклеювання віброізоляцією другої частини дверей, там, де стоїть динамік, це важливий шар, оскільки після обклеювання він перетворює двері на закритий ящик для акустики і вона грає більш зібраніше, так само зміцнює метал і гасить резонанс від роботи акустики.
Шумоізоляція дверей не закінчується, є ще важливий елемент як дверна карта, вона армується віброізоляцією і затягується повністю м'яким матеріалом, який не дасть тертя між частинами карти і металу.
Двері чайки в Тесла Х робимо за такою самою методою, абсолютно, тільки використовуємо трохи менше ще матеріалів, щоб не зіпсувати механізм підйому дверей. Дуже важливо не зловживати там матеріалами, і обов'язково клеїти полегшені. ми використовуємо бренду Acoustics, і підтримуємо вітчизняного виробника!
Кришку багажника Тесла Х так само робимо в легкій формі, внутрянку віброізоляція і тепло-шумоізолятор, фільонку заклеюємо всі отвори і весь пластик обклеюємо щільно і на стиках, щоб на виході не було тертя об метал. З приводу шумоізоляції - ми намагаємося робити якісно, щоб один раз і вже не повертатися до цих питань, тому ми робимо повний фотозвіт про зроблену роботу, щоб у вас не було сумнівів, що ми десь не доробили.
Переходимо до встановлення акустики в Tesla X, і так в передніх дверях з заводу стоять 17см мідбаси, ми вирішили встановити туди 20см мідбаси, щоб питання з низами по фронту вже не було. Ми вибрали перевірені динаміки бренду Audison Італія. Для їхнього встановлення потрібно було виготовити проставочні кільця, оскільки вони більші, ніж штатні, плюс динаміки мають стояти на дерев'яній проставці, так книжка пише. Оскільки у нас були обмежені терміни, ми зробили комбіновану проставку, ще питання в тому, що вони з напрямком вгору. За основу ми взяли штатну проставку, до неї зафіксували фанеру під новий динамік, закріпили в штатне місце і кріплення, потім дуже щільно прикатали віброізоляцією до металу, щоб зміцнити і зробити жорсткіше. Виглядає це так, так само в двері ми завели новий акустичний кабель мідний з гарним перетином, і підключили мідбас до нього, встановлений динамік Audison виглядає так:
Так само були розібрані стійки, в них стояли заводські твітера, ми їх замінили на нові бренду Ground Zero хорошої лінійки, так би мовити, перевірений варіант для хорошого звуку, під'єднали їх до штатної проводки, на якій магнітола задає зріз динамікам, динаміки стали в штатні місця, їх було закріплено та під'єднано через заводські роз'єми.
Йдемо далі і наступна ланка до заміни - це задня акустика в дверях, там стоїть штатна компонентна з не стандартним опором так само, ми підібрали акустику так би мовити для підзвучки і з таким самим опором, щоб результат був кращим і детальнішим, єдиний мінус - це те, що сигнал там теж не повноцінний і обрізаний по низах частково, але після встановлення комплекту акустики, стало грати чистіше і могутніше, але без низів, які ми компенсуватимемо за допомогою сабвуфера і передніх мідбасів. Акустика в дверях чайки була встановлена французького бренду BLAM комплект, який добре грає без підсилювача звуку від магнітоли, став він через проставочное кільце і в штатні місця, разом з твитером.
Акустика в Tesla model X встановлена і передні мідбаси чекають на підключення підсилювача звуку, оскільки в такому розмірі і за характеристиками вони потребують потужності, хоча б 50 Вт, щоб розкрити свій потенціал. Підсилювач звуку ми підібрали, так би мовити, старої школи, той, який ще з неурізаною начинкою і відповідає заявленій потужності, а ще в нього є режим автоматичного ввімкнення від подачі сигналу, це дуже зручно і не потребує додаткових адаптерів для активації підсилювача звуку в Тесла Х. А саме 3-канальний підсилювач звуку JBL GTO-3EZ, він дає нам два канали для підсилення акустики та один канал повний на сабвуфер із запасом потужності. Місце для встановлення підсилювача звуку вибрали під пасажирським сидінням, там місця багато, і хороше охолодження буде, і його не видно, підсилювач ми закріпили до килима на липучки та кріплення, проводку покладено всю мідну та із запасом провідності, на силову проводку ми під'єднали тримач запобіжника та запобіжник, щоб захистити проводку від замикання, а також усю проводку покладено в захисне обплетення, щоб уникнути ушкоджень та перетирань. Підсилювач звуку закріплений і під'єднаний, робимо налаштування і збираємо. Сигнал для підсилювача брали з фронтальної акустики.
Тим часом відбувалася збірка короба для сабвуфера, в багажнику є ніша в підлозі, яка прикривається планкою, замовник захотів, щоб сабвуфер був там, ми зробили заміри та розпочали виготовлення короба, його ми робили під 25-см сабвуфер, з 15 фанери, з подвійною лицьовою стінкою з утопленням, так він має набагато естетичніший вигляд і менше варіантів пошкодити. Короб ми збираємо за допомогою клею і саморізів, наприкінці промазуємо герметиком на всіх стиках і врізаємо термінал для сабвуфера, щоб його можна було дістати і відключити за потреби.
Короб перетягнули в чорний карпет, схожий на обшивку багажника, і настав час сказати кілька слів про сабвуфер, його ми взяли перевірений бренду Hertz з опором 2 Ом, для того щоб мати ще більший запас за потужністю, сабвуфер під'єднали до підсилювача гарним мідним кабелем високого перерізу і закріпили в коробі. Потім короб встановили в ніші багажника, і закріпили за допомогою розпірок і липучок, так щоб його можна було дістати без особливих зусиль. Виглядає це так:
У підсумку хоч і доопрацювання по звуку були не максимальними як ми вміємо, але все ж в автомобілі не вистачало низів, і ми це координально виправили, і сабвуфер дав об'ємний бас, який обгортав увесь салон, а не тільки двері, де стояли мідбаси. Мідбаси так само зробили спереду комфортний низ і потужним панчем, таітера зробили більш промальованим вокал і голос, а так само деталізували музичні інструменти. Цей апгрейт системи не максимальний, тому ми можемо вам запропонувати рішення на будь-який бюджет, автомобіль ми вивчили і знаємо, як з ним поводитися. До речі комфорт в салоні підвищився - так як Ілон як і всі виробники авто затиснув шумоізоляційних матеріалів.
Акустична система в Tesla X і шумоізоляція були зроблені за 3 дні. Звертайтеся.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"