Всім привіт, оскільки світ підкорюють електрокари, їх стає дедалі більше і більше, і ось в нашій Студії автозвуку, новий гість - це TESLA model Y, дуже цікавий автомобіль, і нам подобається бути одними з перших, хто зробить аудіосистему в цей автомобіль в Україні. Автомобіль загадковий і нам потрібно було його вивчити перед тим як зрозуміти що і як працює в ньому, але, як завжди, такої розкоші у нас не буде, оскільки час на виконання завжди обмежений - тому спочатку про завдання, а потім стартуємо показати, що у нас вийшло.
Основним завданням у нас як завжди стояло зробити якісний звук в автомобілі TESLA model Y, бо після прослуховування відчуття різні, якщо в Тесла Х звук штатний непоганий, то тут знову провал - хоч динаміків знову дуже багато - їх якість не на висоті.
Почнемо з шумоізоляції Тесла, ми робитимемо не весь автомобіль, а частково, зони, які більш гучні, це двері, салонний пластик поскрипував, так само багажник і кришка багажника.
Щоб не сильно обтяжувати автомобіль, ми використовуватимемо найлегшу віброізоляцію від виробника STP AERO, двері робимо в 4 шари, як завжди, розбираємо і всередину дверей вкочуємо перший шар, укладаємо матеріал максимально, щоб покрити 90 відсотків поверхні щонайменше, потім другим шаром робимо сендвіч, вклеюємо тепло-шумоізолятор на основі спіненого каучуку. І так само виклеюємо всю поверхню - такий сендвіч із матеріалів гасить основний шум.
Далі у нас та частина дверей, де стоятиме динамік, це пластиковий щит, і тут ми вирішили його зміцнити для більшої жорсткості, за допомогою спеціальної віброізоляції з жорсткою основою, яку наносять за допомогою фену, - це STP Beat-ON, під час охолодження він дубенеет і дає високу жорсткість будь-якому матеріалу під ним.
Наступний етап - це шумоізоляція карти дверей, карта армується віброізоляцією для того, щоб скріпити кволий пластик і трохи зміцнити, а потім затягуємо повністю пірамідкою, це звукопоглинач найвищої якості, який прибере всі тертя карти та доб'є залишки шуму, що проникає. Ось так пройшла шумоізоляція дверей TESLA model Y.
Так само у нас ще шумоізоляція багажника з внутрішніми арками, багажник по днищу і аркам робимо більш товстим матеріалом STP AERO 3 Plus. Даний матеріал має більш високий ККД і він використовується на підлогу арки і ділянки автомобіля, де максимально агресивне середовище. Ось так ми проводимо обробку багажника і арок:
Боковини так само виклеюємо, але таким самим матеріалом, як і двері, робимо все добре без пропусків, другим етапом ми всю площу, яку обклеїли віброізоляцією, так само виклеюємо тепло-шумоізолятором, це найнадійніша комбінація в боротьбі зі сторонніми шумами.
Кришка багажника зроблена за такою самою технологією - і більш тонким матеріалом, щоб не зіпсувати амортизатори. Головне завдання це зробити хороший антискрип всіх частин, щоб нічого не деренчало.
Переходимо до побудови аудіосистеми TESLA model Y, у нас буде трьох смуговий фронт з по-канальним підключенням, і хороша сабвуферна ланка, на основі процесорного підсилювача і одноканального підсилювача для сабвуфера. Почнемо з побудови фронтальної системи, для цієї задачі було підібрано акустику бренду BRAX - це будуть мідбаси та середньочастотники, а твітери заказчуку подобаються з його попереднього проєкту - це Ground Zero Nuclear, топові твітери від німецького бренду.
Перед тим як встановити всі динаміки, спочатку ми протягнули нову акустичну проводку - мідну хорошу, з правильним перерізом, для гарної передачі сигналу. Для встановлення мідбасів ми виготовили проставочні кільця з фанери, двокомпонентні, пофарбували в чорний колір і закріпили добре в штатних місцях, далі акустику BRAX Graphic GL 6 встановили через проставочні кільця в свої місця, дані мідбаси дуже круто тримають потужність і дуже низько забираються, ідеальні для побудови SQ систем. Встановлено їх ось так:
Далі йдемо і наступні у нас для встановлення - це середньочастотники СЧ динаміки, це дуже важлива ланка в побудові хорошого фронту, якщо на них не сильно звернути увагу - буде очевидний провал у частотному діапазоні. Тому ми взяли так само перевірений варіант, серединки від BRAX Graphic GL 3, шикарні серединки з м'яким підвісом і дуже соковитим звуком, який під склом буде розсіюватися і створювати максимально широку і об'ємну сцену звуку. Встановили середньочастотники ми в торпедо, під лобовим склом, виглядає це так:
Переходимо до твітерів, вони не BRAX, а Ground Zero Nuclear - так через те що, в минулому автомобілі замовника - ми будували систему на них і вони дуже запам'яталися замовнику, і це круто, коли людина просить схожий звук - і знає, що буде саме так. Твітера були встановлені в куточках - оскільки все повинно виглядати за штатним, ми не багато розточили посадочні місця - і в штатних куточках розташували твітера від іменитого бренду.
Фронт акустика в TESLA model Y стоїть, задню систему не міняємо і вона буде служити просто підзвучкою. Далі у нас встановлення підсилювачів і так само для перестраховки ми встановимо додатковий гелевий акумулятор, як робили в попередньому авто. Ми тягнемо нову силову проводку, захищаємо її обплетенням, від перетирань і пошкоджень, в багажнику ставимо розподільник живлення, щоб зробити додатковий пункт захисту, і підсилювачі звуку в TESLA model Y, будуть розташовані в багажнику під підлогою, виглядає це так:
Розповімо про них, один - це крутий процесорний 8-ми канальний підсилювач Mosconi ONE 90.8 dsp, з хорошою потужністю на канал, це серце системи - за допомогою процесора ми знімемо кривий сигнал з магнітоли, опрацюємо його та налаштуємо кожен динамік окремо, щоб вивести саме такий звук, як хочеться, це велике достоїнство при встановленні процесорного підсилювача в автомобілі. А саме підсилювач усередині вже впорається з роботою з посилення сигналу і потужності, таким чином дасть нові фарби і великий рівень гучності без спотворень.
Другий підсилювач - це компактний GLADEN RC600.1 - це моноблок, а саме підсилювач тільки для сабвуфера, з гарною потужністю і малим споживанням живлення, що дає вищий ккд на виході. Так само нами були спаяні міжблочні кабелі ручної роботи, які для якісних систем ми робимо завжди вручну. Исю проводку ми красиво поклали, хоч вона і під підлогою, це наше ім'я - яке ми тримаємо вже понад 6 років!
Останній етап це виготовлення та встановлення анатомічного сабвуфера в крило за типом Стелс. Це одна з найцікавіших рубрик - особливо для нас, тому що це постійно новий виріб і виклик для майстра, як правильно зробити і ніколи не знаєш, як вийде короб у новій машині. Без докорів сумління скажу, що в Києві наш Установчий Центр Кілогерц, робить найбільше сабвуферів стелс, і ми вирішуємо будь-які питання, хочете в обшивці, без проблем - за обшивкою в універсалі і джипі - звісно, в катері - не питання і так далі. Наш досвід широкий і ми вирішимо будь-який ваш каприз у цій справі.
Оскільки крило в автомобілі TESLA model Y не дуже об'ємне, великий сабвуфер туди не поставиш - ми будемо працювати з 25-ти сантиметровим сабвуфером від бренду HERTZ Mille PRO, це так само перевірений варіант, який незрівнянний у своєму ціновому діапазоні, під нього ми будемо ізотавлювати анатомічний корпус зі скловолокна з потрібним об'ємом. І так готуємо крило, виклеюємо скотчами все добре в кілька шарів - щоб смола не пройшла через нього. Далі захищаємо все навколо і наносимо перший шар смоли і скломату для того щоб зробити зліпок для короба сакбвуфера. Далі ми зміцнюємо цей зліпок новими шарами - щоб під час зняття матриця не втратила жорсткість, а з нею і свою форму, такі помилки не прощаються і призводять до повного перероблення корпусу.
Далі ми знімаємо зліпок і вже поза автомобілем, наносимо все нові шари смоли і скломату, для того щоб зміцнити короб сабвуфера, коли ми домоглися потрібної товщини задньої стінки, ми акуратно відрізаємо по лініях краї нашого виробу. І повертаємо матрицю в крило для того щоб встановити посадкове кільце для сабвуфера в TESLA model Y, ставимо кільце і закріплюємо його в потрібному положенні. Далі слідує формування передньої стінки короба сабвуфера, для цього ми натягуємо спеціальну тканину - і закріплюємо її, обробляємо скловолокном, надалі зміцнюємо лицьову стінку зсередини скловолокном, доти, доки вона не буде жорсткою.
І за допомогою шпаклівки починаємо вирівнювати як лицьову частину, так і зазори по контуру, оскільки під час висихання смоли виріб трохи деформується, і плюс ми хочемо отримати ідеальний результат. Після підгонки ми перетягуємо короб стелс під сабвуфер в TESLA Y, в чорний якісний карпет і робимо основу за обшивкою в яку будемо кріпити короб. Закріпили наш виріб - завели мідний товстий кабель і встановлюємо наш красень-сабвуфер, до речі, об'єм ящика ми заміряли і він був 24 літри, це добре і підходить параметрам сабвуфера. Так само ми встановили фірмовий захисний гриль для сабвуфера Hertz, він зроблений з металу, і захистить сабвуфер від потрапляння сумки або чогось габаритного.
Фінально аудіосистему в TESLA model Y було налаштовано через комп'ютер за допомогою спеціального софту від процесора Mosconi, налаштування займає так само кілька годин - щоб вивести звук до ідеалу. Оскільки ми інсталювали вже перевірене обладнання, ми очікували перевірений результат - так і сталося, нам і замовнику все сподобалося - зрозуміло, що перше налаштування і запуск системи сирий, але ми зустрінемося через 2 тижні, як система розімнеться, і тоді налаштуємо і виведемо те, що прямо дасть нові емоції.
Так само ми встановили додатковий акумулятор, так як той, що зроблений для додаткового обладнання, дуже маленької ємності, і він буде перевантажений - дооснащенням другим, розв'яже можливості, під капотом у ніші ми встановили спеціальний бокс, який закріпили до ніші, встановили AGM акумулятор, який з'єднали з основним, якісними проводами Tchernov cables.
Ось таку цікаву аудіосистему ми побудували в TESLA model Y дана система була побудована за 6 робочих днів.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"