Всім привіт, сьогодні поговоримо і подивимося що ми зробили зі звуком в автомобілі Skoda Octavia A7, це, мабуть, один з найпопулярніших автомобілів як в Україні, так і в СНД, він дуже практичний та якісний, не надто вибагливий, але, як завжди, зі штатним звуком, як практично й у всіх, - повний провал! Звук пластмасовий, розмитий і не зібраний. Ми цей автомобіль робили вже не раз і знаємо що реально зможе виправити питання на будь-який бюджет. Так само у нас стоять завдання поліпшити комфорт в автомобілі за допомогою шумоізоляції дверей і колісних арок. Роботи, звичайно, багато, але у нас, як завжди, є терміни виконання, на таку роботу зазвичай ми беремо два дні, оскільки у нас достатньо майстрів, яким цікавий кожен проект.
І так що ми робимо по Skoda Octavia A7:
- повна шумоізоляція дверей
- шумоізоляція колісних арок і локерів зовні.
- встановлення на фронт акустики BLAM 165 RS
- на тил компонентна акустика BLAM 165 ES
- встановлення підсилювача звуку 3-х канального з автовключенням JBL.
- встановлення сабвуфера стелс, який роблять у Польщі, замовник знайшов і замовив.
- встановлення сабвуфера 25см із захисним грилем Audison.
- прокладка нової проводки для підключення підсилювача та акустики.
Почнемо як завжди з шумоізоляції дверей, її ми робимо якісно та з дотриманням усіх технологій, поверхні закочуємо та заклеюємо максимально, без пропусків та в нахлест, таким чином формуємо додаткові ребра жорсткості. У нас іде 4 шари, перший шар вклеюємо віброізоляцію на зовнішню частину дверей зсередини, використовуємо віброізоляцію фірми Audiosystem, чудовий варіант у сегменті ціна-якість, добре укочуємо на знежирену поверхню за допомогою валиків. Виглядає це так:
Далі наносимо другий шар, тим самим роблячи сендвіч з матеріалів, який дуже щільно бореться з проникненням шуму всередину дверей, це матеріал спінений каучук на клейкій основі, він слугує як шумоізолятор і утеплювач, який працює як термос в авто, запечатуючи температуру в салоні на кілька годин більше.
Третій шар - це здебільшого для акустичного оформлення дверей, ми закочуємо метал з усіма технологічними дірками, тим самим оформлюючи двері в закритий простір, що добре впливає на зібраність акустики в дверях і чіткість роботи мідбаса, а також щоб прибрати резонанс від роботи потужнішого динаміка.
І четвертий шар шумоізоляції дверей Skoda Octavia A7, це антискрип пластикової карти і її шумоізоляція, ми обклеюємо карту шматками віброізоляції, щоб зміцнити кволий пластик і зробити карту жорсткішою. Далі затягуємо її всю самоклейним матеріалом, який прибере всі тертя і деренчання пластику з дверима, це реально вирішує питання зі сторонніми шумами на нерівній дорозі.
Далі приступаємо до встановлення акустики, на фронт ми підібрали акустику бренду BLAM і лінійку, що трохи вища за найпростішу, яка нормально зіграє у зв'язці з підсилювачем звуку. Це компонентна акустика хорошої якості, і її основний плюс у тому, що вона 2-х омна, і може грати голосніше, ніж інші, і навіть від малопотужного підсилювача. Встановлення акустики проводиться тільки через проставочні кільця з фанери, які ми виготовляємо самі, фарбуємо і закріплюємо до дверей, далі ми затягнули нову мідну акустичну проводку, і потім проставка обклеюється м'яким матеріалом, щоб не було щілин і динамік щільніше приліг до проставки, а ще для під'єднання твітера потрібно встановити кросовер, який розділить частоти між двома динаміками, твітери ми встановили в заводські місця в куточки, має такий вигляд:
Тепер поговоримо про задню акустику, її ми так само взяли компонентну, тому що є заводське місце для твітера, чому б і ні. Але акустику ми взяли більш простої лінійки Express 165, вона так само 2 ом, але в нашій системі вона буде працювати від магнітоли безпосередньо, оскільки у нас йде упор на фронт і сабвуфер. Встановлюємо акустику в Skoda Octavia A7 так само як і на фронт, через фанерну проставку в штатне місце, тільки не змінюючи кабель, так само розводимо проводку і на твітер, і ставимо кросовер.
Переходимо до встановлення підсилювача звуку, останнім часом ми почали ставити підсилювачі так би мовити старої школи, чому так? Суть у тому, що зараз дуже жорстка конкуренція на ринку автозвуку, і всі борються за зниження ціни - тим самим на шкоду якості. Ми взяли партію підсилювачів JBL топової лінійки GTO, які не витримали конкуренцію в ціні, але за якістю просто бомба. Тому для нашого завдання ми вибрали підсилювач на 3 канали, два на акустику і один сабвуферний канал з високим запасом потужності, дуже зручно + функція автоматичного вимкнення. Для підключення підсилювача ми провели нову силову проводку і акустичну, захистили її захисним обплетенням, щоб не пошкодити кабель, і поклали по автомобілю. Місця для встановлення підсилювача звуку практично немає в автомобілі, тому в правому крилі багажника ми зробили подіум, з перетяжкою карпетом і на нього закріпили наш підсилювач, фото на жаль не зробили, але підсилювач звуку Skoda Octavia A7 такий:
Далі у нас стояло завдання встановити сабвуфер в Skoda Octavia A7, замовник хотів зробити короб стелс в крило - але це не бюджетне рішення, так як той, хто стикався з виготовленням даного короба, знає скільки сил коштує його зробити. Але він знайшов готовий короб стелс у Польщі, фірма робить стелси з пресованого картону, і замовив його, по приїзду він здався навіть нічого, і об'єм є, і в принципі не з тонкого матеріалу, і коштує на 40% більше, ніж робити зі скломату та смоли, - зрозуміло, що він не має такої жорсткості корпусу, але для звичайного завдання піде. Перед установкою сабвуфера ми підкатали крило віброізоляцією і зробили антискрип крила, щоб нічого не деренчало, провели нову мідну проводку для підключення сабвуфера, і завели її в короб, далі можемо підключати сабвуфер. Сабвуфер ми вибрали бренду Audison APS 10 S4S, це 25 см сабвуфер зі зменшеною посадкою і вимогами до не великого об'єму, також великий плюс, що він тримає хорошу потужність, якісно грає, має швидкий панч і захисний гриль у комплекті, дуже красивий. Ми щільно закріплюємо короб до кузова автомобіля і закріплюємо в ньому сам сабвуфер, виглядає це так:
Далі ми налаштовуємо підсилювач звуку і ставимо режим розминки обладнання, це важливий момент у побудові системи, перші 20 годин її потрібно не навантажувати на максимум, тому ставимо потужність 30%, потім замовник заїде ще на доналаштування.
Переходимо ще до шумоізоляції арок, замовник скаржився на великий гул від коліс і звук гуми, ці шуми можна прибрати за допомогою шумоізоляції колісних арок. Спочатку знімаються колеса і підкрилки, потім ми вимиваємо метал, який і є аркою, виробляємо знежирення, і наносимо перший шар віброізоляції товщиною 3-4 мм бренду Acoustics xtreme, віброізоляція даної серії має дуже потужний клейовий шар і витримує перепади температур зовні автомобіля. Далі ми наносимо тепло-шумоізолятор поверх, щоб погасити шум ще глобальніше, і останній етап - це обклеювання віброізоляцією локера, підкрилка, він зроблений із дзвінкого пластику, який передає шум від гравію та води, а також піску, тому ми його підкочуємо, і він стає жорстким, і він не передає шуму далі, має вигляд усе це ось так:
Навіть без розминки аудіосистеми в Skoda Octavia A7, вже зрозуміло, що результат відчутний, звук важко описати словами, його, звісно, потрібно слухати, але ми координально додали об'ємності та детальності, так само є щільний панч, без якого ніяка система не вважається завершеною. Музика Skoda Octavia A7 вийшла на новий рівень, і тепер вам хочеться сісти й увімкнути голосно та кайфонути - а не слухати на мінімумі, бо коли трохи голосніше, то вже хрипить і пластмасовий звук.
Звертайтеся за консультацією та підбором обладнання до НАМ, у нас є все!
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"