Всім привіт, наша наступна робота це комплексна акустична система в один з найпопулярніших автомобілів BMW 3 E92, це автомобіль купе і при заїзді до нас на консультацію, ми прослухали що в ньому власне грало, і були здивовані природно в гірший бік, звук був настільки огидним що аж соромно було за BMW, а найсумніше це навіть те що у нього не було твітерів, просто глухі ніші без сіточок, що навіть неможливо було його додати! По ходу автомобіль дуже бюджетної комплектації, що в салоні просто 4 динаміки розміром 10см і начебто підсидушники, але від низ взагалі немає толку. Будемо це виправляти, Завдання стояло таке, що потрібно зробити максимально якісний фронт і сабвуфер, замінити тилові динаміки на щось краще за мінімальний бюджет.
Завдання ясні і план робіт у нас буде такий:
- встановимо хороший компонентний фронт для якісного промальовування звуку.
- замінимо тил акустику на коаксіали з високою чутливістю.
- встановимо звуковий процесор і 5-ти канальний підсилювач звуку.
- виготовимо анатомічний короб для сабвуфера в крилі.
- встановимо сабвуфер із захисним грилем.
- налаштуємо систему разом із замовником, під його побажання.
Почнемо з установки фронтальної акустики, у всіх моделях з 2005 року BMW встановлює динаміки в дверях розміром 10 см, і ставить плоскі так звані підсидушники, низькочастотники розміром 16,5 або 20 см в плоскому виконанні. І звісно, якщо комплектація не LOGIK 7, то там нічого не грає і про якість звуку говорити немає сенсу. Для нашого завдання ми підібрали не спеціальні динаміки для BMW E92, а універсальні компонентні динаміки фірми GroundZero лінійки Radioactive розміром 10 см, мідбаси ми встановили через проставочні кільця, які ми виготовили з кріпленнями під заводські, закріпили сам динамік до проставки, а проставку до пластикової карти. Так само ми карту обклеїли віброізоляцією для того, щоб прибрати резонанс з карти від роботи динаміка, він потужніший за рідний. Виглядає це так:
Наступний етап - це встановлення твітерів, нагадаю, що їх не було взагалі, і для їхньої інсталяції ми робитимемо куточки на замовлення, зі смоли та скломату, ми використаємо штатні куточки, у них ми розміщуємо твітера під правильним кутом, і робимо наш виріб, наприкінці ми наносимо шпаклівку і виводимо їх під перетяжку алькантарою. Після всіх процедур куточки з твітерами мають такий вигляд, вони закріплені в штатних місцях. Таким чином ми зробили правильну акустичну сцену.
З фронтальною акустикою ми закінчили і переходимо до задньої акустики, вона стоїть у задніх обшивках, ми їх демонтуємо, знімаємо заводські динаміки та за тією самою технологією через проставочні кільця встановлюємо і тилову акустику, вона коаксіального типу з вмонтованим твітером бренда Hertz Dieci, розміром 10 см, вона слугуватиме підзвучуванням фронтальній системі, для об'ємності звучання.
Йдемо далі і наступний момент - це встановлення нашого підсилювача звуку і звукового процесора. Той, хто не стикався з автозвуком, запитає навіщо звуковий процесор в BMW 3 E92, думаю, ні для кого не секрет, що звук, який виходить із заводської магнітоли практично будь-якого авто, має огидну якість, і якщо його далі без обробки підсилювати, то в підсумку вийде жахливий сигнал, який посилили. Дана тенденція часто зустрічається в автомобілях даної марки, так як в них поміняти магнітолу не завжди просто, а в деяких моментах навіть дуже дорого, вигідніше встановити звуковий процесор, який зніме сигнал з рідної магнітоли / обробить його / прибере всі фільтра / діеквалізірует сигнал / і видасть вже на підсилювач чистий і рівний сигнал, який при посиленні вже підсилювачем звуку, подарує вам найвищу якість звуку на виході. Процесор звуку ми запропонували бренду Audison BIT TEN - це 5-ти канальний процесор для побудови хороших акустичних систем. І підсилювач звуку був обраний 5-ти канальний Infinity REF 5350A, це перевірена модель роками з хорошою схемою-технікою, і високими показниками вихідного сигналу. Для встановлення підсилювача звуку і звукового процесора в BMW 3 E92, ми виготовили подіум, перетягнули його карпетом під колір багажника і закріпили під полицею, так щоб всі дроти і техніка не заважала перевезенню речей в багажнику, під полицею обладнанню дуже комфортно, і місця в багажнику залишилося багато!
Підсилювач має 4 канали по 50 чистих Вт і сабвуферний канал - 150 Вт.
Далі покажемо вам, як ми виготовляємо анатомічні стелс сабвуфери в крилі, ми готуємо крило до обклеювання за допомогою двох скотчів, а потім наносимо смолу і скломат для формування матриці, потім чекаємо кілька годин, поки підсохне, і знімаємо готовий зліпок.
Другий етап - це потовщення цього зліпка, до потрібної товщини, шар за шаром, щоб був міцний виріб і не прогинався. Потім виготовляємо посадкове кільце для сабвуфера, який має бути вже обраний за його посадкою і глибиною, це кільце виставляємо максимально в красивому положенні і фіксуємо його, потім тканиною формуємо лицьову стінку. Рухаємося далі і наступне завдання ущільнити лицьову стінку зсередини, і зробити так щоб короб був герметичним і міцним! Після цього відбувається процедура примірки його в крилі, оскільки під час висихання смола стискається. І так само приводимо всі зазори і лицьову частину в максимально рівні поверхні.
Сабвуфер стелс вже зашпакльований і відшліфований, і готовий до встановлення і перетяжки, карпет ми підібрали під колір обшивки багажника максимально схожий, і ми отримали ось такий виріб, який закріпили в крилі прямо до кузова.
Фінальний етап по установці сабвуфера в BMW 3 E92, це закріплення самого сабвуфера, його ми обирали за бюджетом і він повинен бути з максимальною чутливістю, так як наш підсилювач звуку був без великого запасу потужності. І для цього завдання ідеально підійшов Hertz Dieci 30-ти сантиметровий сабвуфер із захисним грилем у комплекті. Він був випробуваний не раз і хоч він не дуже дорогої лінійки - але на свої гроші він нас не підводив. Що сталося і цього разу - навіть за умови хорошої блокади звуку задніми сидіннями його було чути добре в салоні, щоправда ми прибрали заглушку в підлокітнику саме для цього. Сабвуфер стелс у BMW E92 вийшов ось такий і має чудовий вигляд у багажнику - і весь багажник у вашому розпорядженні!
Наприкінці коли система вся на своїх місцях, ми налаштували звуковий процесор через комп'ютер і спеціальний софт, з усіма побажаннями замовника, потім він поїхав на обкатку системи і через 10 днів повернувся на фінальне налаштування, яке вже показало всю красу, над якою ми старалися! Сцена стала набагато вищою та об'ємнішою, деталізація звуку стала набагато глибшою, і тепер стало чутно більше інструментів у композиціях. Сабвуфер додав максимального об'єму в салоні, і не нав'язливо додав низів.
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"