І так у нас новий проект і новий для нас, але цікавий автомобіль, це найсвіжіший і найнавороченіший Lexus LX 450D/570, завжди цікаво робити новий автомобіль для себе, оскільки це інтрига, що ж нового зробили в цьому автомобілі і з якими труднощами нам доведеться зіткнутися. Але одне ми знаємо точно, що практично на всіх моделях Lexus сигнал на динаміки йде порізаний, не важливо з якого джерела, нам варто це перевірити і вже далі будемо розуміти куди рухатися. І природно бюджет у нас обмежений. Ось такий соковитий вигляд має автомобіль:
Завдання по ньому:
- зробити акустичну систему середнього класу, збільшити рівень гучності, додати якість звуку і зробити сабвуферну ланку, так само зробити шумоізоляцію дверей, для акустичного оформлення і підняти комфорт.
- міняємо всю акустику в автомобілі.
- встановлюємо підсилювач звуку
- ставимо звуковий процесор, щоб вирівняти сигнал.
- встановимо новий сабвуфер у багажник.
- робимо шумоізоляцію дверей і кришки багажника.
- налаштовуємо систему через спеціальний софт.
Стартуємо з підвищення комфорту в автомобілі та акустичного оформлення дверей, а саме з шумоізоляції, під час побудови акустичної системи це не обхідно, тому що із заводу двері мають купу технологічних дірок, а також метал не має певної жорсткості, щоб тримати резонанс від роботи потужнішої акустики. Шумоізоляцію дверей Lexus LX 450D проходить так, ми розбираємо двері і бачимо таку картину, целофан це не те що погасить шум!
Далі ми вимиваємо двері і потім їх знежирюємо, щоб отримати максимальну геодезію матеріалу з металом, і наносимо перший шар всередину дверей, заклеюємо щільно, і в нахлест, щоб зробити ребра жорсткості. Метерiали використовуємо бренду Acoustics, перевірені нами роками.
Другий шар це тепло-шумоізолятор, спінений каучук, який буде довше тримати тепло в салоні, а влітку довше триматиметься прохолода від кондиціонера, що дуже зручно під час використання автомобіля:
Третій шар шумоізоляції, один з найважливіших, оскільки безпосередньо вирішує акустичне оформлення динаміків у дверях, його ми наносимо повністю на фільонку дверей, тим самим зашиваючи всі технологічні отвори, які перетворять двері на закритий об'єм для динаміка, що зі свого боку дасть йому змогу грати більш зібрано та панчево, дане рішення позитивно впливає навіть на роботу штатних динаміків в авто.
І фінальний шар шумоізоляції Lexus LX 570 - це обклеювання дверних карт, ми знімаємо штатний ватин, готуємо пластик до обклеювання і армуємо двері шматками віброізоляції, тим самим роблячи їх жорсткішими і зібранішими, далі ми карту затягуємо м'яким матеріалом, який погасить зайвий шум і прибере всі скрипи і тертя карти з дверима.
Так ми полегшеними матеріалами обклеїли кришку багажника, і нижню нішу, в яку вона замикається, трохи проклеюємо метал, щоб з часом не зіпсувалися амортизатори кришки, і проклеюємо весь пластик м'яким матеріалом на клейкій основі, це допоможе не деренчати пластику під час роботи сабвуфера і на ямах.
Наступний етап, це встановлення акустики, у нас буде йти основний акцент, звісно, на фронтальну акустику, вона має бути максимально якісною. Для цього завдання ми підібрали 3-смугову систему бренду Ground Zero лінійки Radioactiv, ця система дуже добре себе зарекомендувала там, де потрібно якісно відіграти за прийнятний бюджет. Так само хоткли вам показати штатну акустику, якщо чесно для такого статусного автомобіля - ця акустика просто ганьба! Ще у нас на фронті стоїть у дверях акустика овальна, завдяки дифузору вона заміщає відсутність сабвуфера, але на практиці це дуже сумно звучить, ми ставитимемо туди мідбас 16,5 см та менше - але в нас буде сабвуфер у системі, тож це ніяк не вплине на звук. Для встановлення акустики Lexus LX 450D/570 нам потрібно виготовити проставочні кільця під установку акустики в дверях, робимо ми їх двоскладовими з фанери, далі фарбуємо і закріплюємо в штатні місця. Тим часом, ми завели нову акустичну мідну проводку для під'єднання акустики в дверях, безпосередньо від кросовера і підсилювача звуку, і взагалі під час побудови нової акустичної системи рекомендовано міняти всю акустичну проводку, оскільки штатна не розрахована на більш високу потужність!
Оскільки у нас 3-х компонентна система на фронті, вона вся працює через кросовер, який розподіляє частоти на кожен динамік, їх ми встановлюємо під торпедою і від них розводимо проводку на кожен новий динамік спереду:
Наступний динамік це СЧ - середньочастотник, під час побудови нової системи він дуже важливий, тому що відтворює провал між мідбасом і твітером, його ми ставимо в штатне місце, в торпедо під склом, доопрацьовуючи посадку, акуратно прорізаючи гравером виріз під дифузор, і накриваємо штатною сіткою, ставимо на місце.
Твітера ми встановлюємо так само в штатні місця, вони стоять у стійках, демонтуємо їх і знімаємо штатний твітер, він так само дуже бюджетний, але ми виправимо це, встановили новий твітер, і він має такий вигляд:
З передньою акустикою закінчили і переходимо на тил, там ми нічого хитрого не мудруватимемо, просто замінимо штатну акустику Lexus LX на нову коаксіального типу, з вмонтованим твітером, чисто щоб підвищити якість звуку для задніх пасажирів мінімальними вкладеннями, там поставили коаксіали Morel Tempo Ultra Integra 602, у них дуже втоплений твітер - він допомагає зробити сцену ширшою. Хоч навіть це коаксіальна акустика, але у зв'язці з підсилювачем вона творить чудеса.
Наступна ланка, яку ми встановлюємо, - це підсилювач звуку, його ми взяли 5-ти канальним, щоб посилити всі елементи і сабвуфер, і тим самим не вийти з бюджету, більшість підсилювачів на 5 каналів доволі габаритні, а в нас місця реально немає для встановлення, єдину нішу знайшли за задньою обшивкою, та й то місця практично немає. Тому взяли 5-ти канальний компактний підсилювач бренду Morel MPS 5.950 - це гібридний підсилювач, який об'єднує потужний 4-х канальний підсилювач і такий самий потужний моноблок, у невеликих габаритах і з високою якістю звуку. Для його встановлення в Lexus LX 450D/570 ми виготовили подіум у правому крилі, перетягнули його карпетом і закріпили до кузова, а на нього вже встановили наш підсилювач звуку Morel, від нього розвели нову проводку по салону до динаміків.
Тим часом наші майстри з'ясували, що в системі сигнал на кожен динамік йде порізаний, не повноцінний, і якщо брати сигнал для підключення нового підсилювача, то на виході ми отримаємо такий самий не повноцінний сигнал, без якихось частот, ми продзвонили всі канали, і ситуація скрізь така. А це не підходить - звук огидний, а це не те заради чого ми намагаємося. Тому для вирішення цього питання необхідний звуковий процесор, ми взяли перевірений варіант бренду HERTZ H8 DSP - це 8-ми канальний процесор для отримання найкращої якості звуку на виході. Він вирішує такі питання як не повноцінний сигнал, ми беремо сигнал з декількох каналів і процесор звуку в Lexus LX 450D збирає його до купи і обробляє, прибираючи всі фільтри та кривий сигнал, вирівнює сигнал і передає чистий сигнал на підсилювач звуку, а той свого часу вже посилює і передає на акустику. Звуковий процесор ми встановили так само на наш подіум, тільки зсередини, і спаяли міжблочні кабелі потрібної нам довжини, до речі, під час побудови якісних систем ми практично завжди паяємо сигнальні кабелі самі, використовуючи якісні конектори, кабелі коаксіальні та припій фірмовий зі сріблом. Все це встановлюємо і підключаємо, проводку в результаті добре укладаємо.
Так само ми підібрали сабвуфер, який підходить за вимогами замовника, це потужний 12-дюймовий сабвуфер у фазоінверторному коробі зі зменшеним опором, щоб на виході отримати глибокий щільний панч, який пробиватиме всю машину і наповнить салон об'ємом, бренд JBL для такого величезного автомобіля, звісно, потрібен і щільний сабвуфер. Сабвуфер у Lexus LX 450D/570 має ось такий вигляд і стоїть у багажнику на липучках, які можна за бажання зірвати разом із коробом.
У фіналі ми перевіряємо всю систему, вмикаємо систему і після цього переходимо до налаштування системи через комп'ютер за допомогою софту, в якому ми виробляємо діеквалізацію системи, це очищення сигналу від фільтрів, і потім ми кожні двері можемо налаштувати окремо, і вивести сцену, яка сподобається замовнику, настройка процесора відбувається разом із замовником під його побажання, це дуже важливий процес під час отримання максимального результату. Машина збирається і їде на обкатку, динаміки і сабвуфер, як правило, потрібно розім'яти протягом тижня або двох, потім можна заїхати на доналаштування.
Акустична система в Lexus LX 570 вийшла збалансованою і потужною, рівень звуку і якість кожного елемента ми вивели на новий рівень, в салоні стало приємніше і об'ємніше, з'явився щільний панч і об'ємний звук, в якому стало більш чути музичні інструменти та вокал, дана система побудована і налаштована за 3 дні. Звертайтеся!
Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 24, готель "Верховина"